מחקר: מהו אורך הפין הממוצע?

(0)
לדרג

הגודל כן קובע? חוקרים מלונדון מדדו את אורך הפין הממוצע והיקפו בקרב יותר מ-15 אלף גברים. בנוסף, נמצא קשר לגובה הנבדק; כל הממצאים - בפנים

מאת: ~~ד"ר עמית עקירוב~~

מחקר חדש, השופך אור על הגודל הממוצע של איבר המין בגברים, פורסם לאחרונה בכתב העת BJU international; על מנת לא להחזיק אתכם במתח - נציג את הנתונים הממוצעים - 9 ס"מ במצב רפוי ו-13 ס"מ בעת זקפה.

כדי להבין מהו הגודל הממוצע של איבר המין הגברי, חוקרים מלונדון סקירה שיטתית של מחקרים שמדדו את גודל הפין במדגמים שונים. הסקירה כללה 17 מחקרים עם 15,521 גברים שהשלימו מדידות של איבר המין על ידי איש צוות רפואי, ובעקבות זאת פותחו חמש נומוגרמות להגדרת מדדי הפין במצב רפוי ובזמן זקפה.

מעקומות אלו עולה כי האורך הממוצע של הפין הרפוי הוא 9.16 ס"מ, בעוד שהאורך הממוצע של פין במצב רפוי ומתוח ופין במצב זקפה הוא 13.24 ס"מ ו-13.12 ס"מ, בהתאמה. בנוסף, ההיקף הממוצע של הפין הוא 9.31 ס"מ במצב רפוי ו-11.66 ס"מ בזקפה.

נתון מעניין נוסף הוא הקשר בולט שתואר בין אורך הפין במצב זקפה או במצב רפוי ומתוח לגובה הנבדק, שהודגמה בארבעה מחקרים. הקורלציה עם מדדים אחרים לא הייתה עקבית או שהייתה חלשה.

לדברי החוקרים, עקומות גודל הפין בגילאים ומוצאים שונים עשויות לסייע בהקלה על החרדה בכל הנוגע לגודל הפין בקרב גברים ונערים. מדידות הפין עשויות להיות חשובות להערכת גברים המתלוננים על פין קטן או לצרכים אקדמיים.

גברים עשויים לפנות לאורולוגים או למרפאות לטיפול מיני בשל חשש בנוגע לגודל איבר המין, אף שבפועל איבר המין בגודל ממוצע. בנוסף, חלק מהגברים מוטרדים מאוד מגודל איבר המין שלהם עד כדי הפרעה בדימוי הגוף.


ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום אורולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום