על טיפול ערפד שמעתם?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

טיפולי הפנים הולכים ומתפתחים. הטיפולים הישנים (בוטוקס ופילינג) משתכללים כל הזמן ויש גם טיפולים חדשים: מתיחת פנים על ידי חוטים וטיפול ערפד. תשאלו את בר רפאלי

שירותי אסתטיקה רפואית ,מומחה לרפואה פנימית
077-9977284 (מספר מקשר)

חדשות לבקרים אנו שומעים על שיטה חדשה לטיפול בעור הפנים, טכניקה חדשנית שתעזור לנו להיראות צעירות, יפות ומתוחות, חומר חדש, פעולה יוצאת דופן או מתיחה לא פולשנית אשר מתהדרת בהיותה שיקוי הקסמים האולטימטיבי שישמור על מראה הנעורים. בחלק מההבטחות אין ממש - אבל חלקן גם מקיימות. בעשורים האחרונים מתחוללת מהפכה נרחבת בתחום הטיפולים להצערת עור הפנים וההישגים שנרשמו מרחיקי לכת. יש כיום הרבה מאד טיפולים בלתי פולשניים אשר מספקים תוצאות מצוינות לאורך זמן, מבלי שתתקרב לפנינו סכין המנתחים. טיפולים אלה הולכים ומשתפרים: עוד ועוד טכניקות מתפתחות וגם הקיימות משתכללות ללא הפסק. מי שרוצה ליהנות מההיצע הנרחב של הטיפולים ולבחור במה שיועיל לה חייבת להתעדכן כל הזמן. אז מה חדש, מה מומלץ, מה הצעקה האחרונה בתחום ומה נותן תוצאות של ממש? על כל החידושים שיעזרו לכן להיראות צעירות ולטשטש את אותות הזמן הבולטים בעור הפנים, בכתבה שלפניכן.

איזה חידושים ישנם בענף טיפולי הפנים הבלתי פולשניים להחלקת קמטים?

תחום הרפואה האסתטית לעור הפנים מתפתח באופן מתמיד ועקבי - וכל הזמן יש חידושים. מומחים רבים מספור חוקרים, משווים, עובדים ומפתחים. ניתן לומר כי אין סוף לשיפורים ולהיצע הטיפולים היעילים. אם רוצים לסקור את כל החידושים של השנה האחרונה ולדעת מה הטכניקה החדשה שתעזור לנו להיראות צעירות, יש לחלק את ה"חדשנות" לשני סוגים: חידושים בטיפולים קיימים וטיפולים חדשים לגמרי.

כשמדובר בחידוש שיטות קיימות, הכוונה היא לשדרוג ושיפור של הקיים. השיטות הישנות שתמיד עבדו עוברות שכלול. חומרים חדשים נכנסים לשוק, אמצעים חדשים מפותחים והשיטות "הישנות" מגיעות בזכות מחקר וניסיון למצב שהן משופרות ויעילותן מוגברת. לצד זאת, קיימים גם טיפולים חדשים לגמרי. טכניקות לא מוכרות שנכנסות כעת לפעולה וניתן ללמוד את יעילותן תוך כדי תנועה.

מהם החידושים בטיפולים הקיימים?

הטיפולים הקיימים כוללים טיפוח אישי עצמאי, פילינגים והזרקות של בוטוקס וחומרי מילוי. אלה משולבים בשגרת טיפוח בסיסית. גם בשגרה זו וגם בטיפולים הללו יש חידושים.

מה החידוש בשגרת הטיפוח היומית?

כאשר מדברים על טיפול ראשוני ובסיסי הכולל טיפוח, שיקום ותחזוקה של העור, מתכוונים לשימוש בקרם הגנה, הימנעות מעישון, שתיית מים, ניקיון הפנים ושימוש בתכשירי טיפוח המתאימים לסוג העור. החידוש הבולט בהקשר זה הוא קיומם של תכשירים זולים אשר עושים עבודה נפלאה. רבות מהנשים לא מודעות לכך שקרם או משחה שעלותם עשרות בודדות של שקלים יעילים הרבה יותר מקרם ממותג ויוקרתי. תכשירים אלה, הנרשמים על ידי רופא מכילים חומרים פעילים שיעילותם הוכחה מבחינה מחקרית.

הכוונה היא לחומצות אלפא הידרוקסיות שמסייעות לקילוף אטי של עור הפנים ועוזרות לו להתחדש בקצב טוב ומהיר. שימוש תכוף במשחות אלה מסייע לתהליכים מקבילים של הפיכת תאי עור הפנים לבריאים יותר, חיזוק של הדבק הבין תאי ושמירה על הלחות של העור, תוך מניעת איבוד נוזלים. כל אלה תורמים לשיפור המראה, האטת תהליכי הזדקנות וקבלת מראה צעיר, חלק ורך יותר. תכשירים אלה לא רק מאד יעילים, הם גם חכמים - ומאפשרים חשיפה מבוקרת לחומצה בכמות שלא פוגעת בעור; והם גם בטוחים לשימוש - מותרים גם לאנשים רגישים וסובלים מאלרגיות שונות וגם בהריון והנקה. מי שרוצה להסתייע בהם צריכה לפנות לרופא שיתאים לה את המשחה עם המינון המתאים של החומר הפעיל.

מה החידוש בטיפולי הפילינג?

הפילינג קיים מאז ומתמיד ויעילותו מוכחת. החידוש המרכזי הנוגע לטיפול זה הוא שהודות לתכשירים עדינים יותר, תוצאותיו ידידותיות יותר למי שעוברת אותו. אם בעבר אחרי פילינג, המטופלת היתה צריכה להסתתר בבית שלושה ימים, כיום הפילינג הפך ל-LUNCH TIME TREATMENT. באים, עושים את הטיפול וממשיכים בשגרת היום. כך הפילינג יכול להפוך לטיפול שגרה שלא מחייב היערכות מוקדמת או החלמה לאחר מכן. התכשירים המאוד מתקדמים מאפשרים קילופים עדינים והדרגתיים, התוצאות של הטיפול טובות והוא משווה לעור מראה זוהר לאורך זמן.

מה החידוש בענייני הזרקות?

בנושא הזה, יש כל הזמן התפתחות. הנושא נחקר ומתבצעים ניסויים בכל העולם. את החידושים בתחום ההזרקות אפשר לחלק למספר תחומים.

ראשית, חידושים של חומרי ההזרקה: כל הזמן מפותחים חומרי הזרקה חדשים - וגם אפשרות להזרקת שומן עצמי. גם בימים אלה, החומרים הפופולריים ביותר הם בוטוקס וחומצה היאלורונית. למרות כל החידושים, עדיין החומצה ההיאלורונית היא החומר המומלץ ביותר לשימוש, בשל היותו יעיל מאד, בטוח, שורד לאורך זמן, מתפרק ומתפנה מהגוף ללא כל סיכון.

שנית, חידושים בטיפולים שנעשים בהזרקה: אם פעם היו רק ממלאים קמטים ומטשטשים אותם, היום גם מעצבים את הפנים, מדגישים את קו הלסת, בונים עצמות לחיים ואפילו מצליחים לטפל במראה של צוואר מקומט וכפות ידיים - המסגירות את הגיל, בעזרת הזרקות של חומרים עדינים חדשניים.

שלישית, חידוש ביחס לטיפול: מטפלים המשתמשים בהזרקות לעיצוב הפנים חייבים כל הזמן להתמקצע. התחום מתפתח ללא הרף - ויש כל הזמן מה ללמוד. עם השנים נוטים להבין - הן המטפלים והן המטופלים - כי טיפול בהזרקות לא מתחיל ונגמר בהזרקות בלבד. יש הרבה מאד משקל לעיצוב. כיום מבינים שמדובר באמנות וכי להזרקות יש השפעה על מראה הפנים הכולל.

מאוד חשוב להזריק את החומר הנכון, בזווית הנכונה, בכמות הרצויה, לשכבה הנכונה כדי לקבל את המראה אליו שואפים. יכולת זו נרכשת רק אחרי הרבה מאד תרגול. רק מטפל מנוסה יכול לדעת שהזרקה בסביבות הגבה תשפיע מאד על עיצובה והוא יכול מראש לתכנן איך ההזרקה תשפיע על מראה הגבות. האם להרים קצה לטראלי בלבד? האם לעגל את הגבה? האם לשנות לגמרי את צורתה? אם כן, החידוש הוא בגישה וביחס להזרקות שהפך להיות זהיר יותר מחד ושאפתני יותר מאידך.

מהן השיטות החדשות לגמרי?

השיטות החדשות לגמרי הן מתיחת פנים על ידי חוטים וטיפול ערפד.

מתיחת פנים על ידי חוטים: הטיפול החדשני נעשה באמצעות חוטים נספגים SILHOUETTE SOFT ו APTOS LIGHT . הטיפול מיושם בשנים האחרונות וכל הזמן מתפתחים חוטים חדשים. העיקרון מאחורי הטיפול הוא החדרת מחט המתחברת לחוט מיוחד עשוי מחומצה פולילאקטית עם קרסים או קונוסים שנאחזים בשכבות של העור ושכבות תת עוריות אחרי החדרתם לנקודות שונות בעור הפנים והצוואר. החוט אשר ממוקם בנקודות נבחרות נשאר בעור למשך כשנה. בעת החדרת החוט, נוצרת פציעה מקומית קלה בעור שיוצרת תגובה של התחדשות העור, החלמה, התרעננות והיווצרות של פיברובלסטים שמחדשים ומצעירים את עור הפנים. במשך השהיה של החוטים בפנים נוצרת מעטפה קולגנית, שלאחר שהחוטים נמסים מעצמם, שומרת זמן רב על התוצאות. שיטה זו נחשבת מאד יעילה, במיוחד כשהיא משולבת עם שיטות טיפול נוספות, כגון הזרקת חומצה היאלורונית. היא יכולה לשמש לעיצוב קו הלסת ועצמות הלחיים, למתיחה של העור, להרמה קלה של עור רפוי ונופל, להחלקת קמטוטים ולקבלת מראה אסוף וקורן. היתרון הגדול של הטיפול הזה היא היכולת לבצעו בכל אזור בגוף, לרבות ידיים, זרועות ובטן ואפילו עור הצוואר - אזור שעד לא מזמן לא היה לגביו מענה ופתרון וקשה היה להצעיר צוואר מקומט ונפול.

טיפול ערפד - PRP: תמונתה של בר רפאלי שפניה מנוקדות בדם הפכה את טיפול האנטי אייג'ינג היחסית חדש הזה לטיפול מאד מבוקש. זהו טיפול פלזמה לעור, במסגרתו נשאב מגוף המטופלת כמות קטנה של דם (כמו בבדיקת דם רגילה) - והדם מועבר תהליך. במסגרת התהליך, בעזרת טכנולוגיה מסוימת, מבצעים סרקוז וזיקוק של נסיוב הדם. בתהליך, למעשה, מבודדים ומפרידים מהדם תאים האחראים לחידוש רקמות העור. הפלסמה של תאים אלה מועשרת בטסיות שמיוצרות בקצב מוגבר בעת פציעה כחלק מתהליך ההחלמה. את הנסיוב המזוקק הזה מזריקים חזרה לעור הפנים ורותמים את כלי הריפוי הטבעיים של הגוף להתחדשות עור הפנים. הפלסמה העשירה בטסיות מעודדת צמיחה של השכבות התת עוריות ומסייעת לייצור קולגן. על הטיפול יש לחזור 3-4 פעמים לשם קבלת תוצאות טובות.

ד"ר ליליה מינסיאן היא רופאה העוסקת ברפואה אסתטית

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בקמטים ועיבוי שפתיים.

  • צור קשר
ד"ר ליליה מינסיאן
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום