מרכז מחקר חדש ברמב"ם

(0)
לדרג

מכון מחקר, המוקדש כולו לחקר סרטן, קרישה ומחלות המטולוגיות נוספות, נחנך ברמב"ם. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מרכז המחקר ההמטולוגי נחנך אתמול (א') בקריה הרפואית רמב"ם. במרכז, החולש על קומת מחקר שלמה במכון המחקר הרפואי בביה"ח, פועלים כ-40 חוקרים במסגרת שש מעבדות מחקר שונות. על חוקרי המרכז, אשר עבודתם מוקדשת לחקר בתחומים שונים הקשורים למחלת הסרטן ומחלות המטולוגיות, נמנים גם חוקרים המגיעים מבתי חולים ומרכזי מחקר נוספים בארץ ובחו"ל. המרכז מצויד במכשירי מעבדה יוקרתיים ומשוכללים, ועלות הקמתו מוערכת בכ-9 מיליון שקלים, דבר שהתאפשר בעיקר הודות לתרומות ומענקי מחקר.

בטקס חנוכת המרכז, אמר מנהל רמב"ם, פרופ' רפי ביאר כי "רפואה לא יכולה להתקיים ללא מחקר. חנוכת מרכז המחקר מסמנת את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם הטכניון בכלל ועם הפקולטה לרפואה בפרט. הקשר הזה הוא החוזק שלנו והייחודיות שלנו בישראל".

במסגרת המכון ההמטולוגי ברמב"ם כבר בוצעו מספר מחקרים פורצי דרך, אשר הובילו לפיתוח טיפולים מצילי חיים בתחום קרישיות יתר והריון ובתחום הטיפול בסרטן. אחד הידועים בהם הוא מחקר שנערך ביחידת הקרישה ברמב"ם, אשר הראה שמצבים של נטייה לקרישת יתר של הדם (תרומבופיליה), מאפיינים נשים עם סיבוכי הריון כגון הפלות חוזרות ורעלת הריון חמורה. הגילוי הוביל למחקר נוסף אשר בחן את הצלחתו של טיפול בתרופה נוגדת קרישה, והוביל לשינוי שיטת הטיפול בנשים הללו.

"המערך ההמטולוגי ברמב"ם מטפל באלפי חולים עם ממאירויות המטולוגיות והפרעות בקרישת הדם", אומר פרופ' בנימין ברנר, מנהל המכון ההמטולוגי בביה"ח וחוקר בעל שם עולמי. "היתרון האדיר שיש לחוקרי המרכז ההמטולוגי ברמב"ם הוא העובדה שהם פועלים במסגרת בית חולים ציבורי. השילוב שבין הפן הקליני לפן המחקרי מאפשר לחוקרים שלנו לראות דברים בצורה אחרת. לקבל השראה ממקורות שאינם זמינים לחוקרים הפועלים רק במעבדות. יחד עם חוקרים המגיעים ממקומות אחרים יש כאן שיתוף פעולה של ידע, ניסיון ותפיסות שונות החוברים למטרה אחת משותפת: מזור".

בואו לדבר על זה בפורום אנמיה ומחלות דם בילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום