פייסבוק שמה קץ להתאבדויות

(0)
לדרג

בינתיים רק בארה"ב, פייסבוק תחליף את דף הכניסה לרשת החברתית של גולשים המשתפים תוכן החשוד כאובדני, ותציע מקורות סיוע ותמיכה לגולשים ולחבריהם

מאת: מערכת zap doctors

סטטוס, ציוץ או תמונה שמעלים המשתמשים לרשתות החברתיות יכולים לעתים להסגיר נטיות אובדניות ואף להציל את הגולש, רגע לפני הסוף המר. הרשתות החברתיות מהוות מקום מפגש ומרחב שיחה לאנשים שונים אשר חלקם נמצאים במצוקה, ובפייסבוק מבינים כעת כי ניתן לתת לכך מענה בתוך הרשת החברתית עצמה - הפנייה למקורות עזרה, תמיכה וכדומה.

באוקטובר שעבר כתבה הגולשת קייט וון רודר מכתב התאבדות בפייסבוק ושמה קץ לחייה. בפברואר השנה הגולש ביילי ווטס העלה תמונה של נהר באינסטגרם, דקות לפני שקפץ אל מותו. שניהם שיתפו את הכוונות שלהם במדיה החברתית, במפורש או במרומז, וייתכן שעם היערכות אחרת היה ניתן למנוע מהצעירים לסיים את חייהם.

פייסבוק החלה במאמצים לפתח דרכים לשים לב למקרי מצוקה אלו ולהפנות את משתמשיה לקבלת עזרה מקצועית. כבר היום מאפשרת הרשת החברתית למשתמשים לדווח על סטטוסים אשר תוכנם רומז על כוונות אובדניות של הכותב. כעת, פייסבוק משתפת פעולה עם ארגוני בריאות נפש שונים במטרה לשפר את הסיוע שהיא מעניקה לכותבי סטטוס אובדני וחבריהם אשר דיווחו על הסטטוס.

לאחר שפייסבוק עוברת על סטטוס אשר דווח כאובדני, היא משנה את דף הכניסה של כותב הסטטוס לרשת החברתית; בפעם הבאה שכותב הסטטוס האובדני יתחבר לפייסבוק הוא יקבל רשימה של אופציות העומדות לרשותו לקבלת עזרה. פייסבוק מעודדת את המשתמש לחפש עזרה מאנשי מקצוע, ליצור קשר עם חבר, ונותנת אוסף של עצות וטיפים להתמודדות עם הרגשות שמציפים אותו. כל הכלים הללו פותחו בסיוע ובייעוץ של השותפים האקדמיים והרפואיים של פייסבוק. גם המשתמש אשר מדווח על הפוסט האובדני מקבל עזרה - פייסבוק שולחת לו עצות כיצד לסייע לחבר, כגון להתקשר אליו או לשלוח הודעת טקסט המביעה אכפתיות, מפנה ליצירת קשר עם אנשי מקצוע לקבלת ייעוץ איך לעזור לחבר ועוד.

נכון להיום, הכלי המבורך הזה קיים רק בארה"ב, ונקווה שבקרוב יתאפשר לעשות בו שימוש גם בחוץ לארצות הברית. פייסבוק אמנם לא מתמקדת בתחום הבריאות, אולם רכשה שתי חברות העוסקות בטכנולוגיה הקשורה לבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום