מיצי פירות למניעת סרטן?

(0)
לדרג

סקירת מחקרים מקיפה מגלה כי למיץ תפוחים ופירות יער תועלת במניעת סרטן המעי הגס; נוגדי חמצון המצויים במיץ התפוח, מעכבים את הגדילה של תאי הסרטן

מאת: מערכת zap doctors

ידוע זה מכבר את הקשר בין צריכה של מזונות מסוימים, להתפתחות סרטן המעי הגס והחלחולת. חוקרים מאוניברסיטאות במלזיה, הודו ומקסיקו סקרו מחקרים שבדקו את ההשפעה המגנה של מיצים המופקים מתפוחי עץ ופירות יער, על התפתחות סרטן המעי הגס.

בסקירה שהתפרסמה לאחרונה בכתב העת World Journal of Gastroenterology, נבחנו 8 מחקרים שבדקו במעבדה את ההשפעה של מיץ תפוחים על תאי סרטן. לדוגמה, מחקר שנערך על תאי סרטן מעי גס מתקדם, הראה כי הפוליפנולים - רכיבים נוגדי חמצון המצויים במיץ התפוח, מעכבים את הגדילה של תאי הסרטן. המחקר אף הראה כי תמצית פרי התפוח הצליחה להתערב בפעילות התוך-תאית, והגבירה תהליכי מוות טבעיים של התאים הסרטניים.

במחקר אחר שבדק את ההשפעה של תמצית מיץ התפוח על תאים בשלב מוקדם של סרטן המעי הגס, נצפה עיכוב בגדילה של תאי הסרטן, ובמחקר אחר, שנערך על עכברי מעבדה, נצפתה ההשפעה המגנה של מיץ תפוחים בקרב עכברים שצרכו מיץ זה. לכל העכברים הוזרק חומר מסרטן שמוביל להתפתחות סרטן במעי הגס. בקרב עכברים שצרכו מיץ תפוחים במשך 6 שבועות, נצפו 50% פחות נגעים שפירים וטרום סרטניים של סרטן המעי הגס, לעומת עכברים שלא צרכו מיץ תפוחים.

החוקרים סקרו 9 מחקרי מעבדה שבדקו את ההשפעה של מיץ פירות יער על תאי סרטן המעי הגס. לדוגמה, מחקר שבדק את ההשפעה של מיץ מפירות יער שונים (תותים וסוגי אוכמניות שונים). נמצא, כי הם מעכבים את הגדילה של התאים הסרטניים, ומחקר אחר הראה כי רכיבים שונים בפירות יער יכולים להתערב בתהליכים ביוכימיים בתוך התא, ולמנוע את הגדילה של תאי הסרטן.

לדברי החוקרים, ייתכן שמיצים המופקים מתפוחים ופירות יער, יוכלו להוות חלק מהמאמץ ההסברתי בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. החוקרים מצביעים על הצורך במחקרים נוספים, ביניהם גם מחקרים בבני אדם, שיעריכו את ההשפעה המגנה של מיצי פירות אלו נגד סוגים שונים של סרטן המעי הגס.

באדיבות האגודה למלחמה בסרטן

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום