סילונית: נקי ובריא יותר

(0)
לדרג

מחקר ישראלי חדש קבע כי המכשיר החדש לניקוי שיניים עם ג'ל כלורהקסידין מסייע בטיפול לא כירורגי במחלת השתלים הדנטליים פרי-אימפלנטיטיס. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מכשיר ישראלי לניקוי שיניים "סילונית" עם ג'ל כלורהקסידין מסייע בטיפול לא כירורגי במחלת השתלים הדנטליים פרי-אימפלנטיטיס. כך עולה ממחקר ישראלי חדש שהתפרסם לאחרונה במגזין רפואת השיניים הבינלאומי המוביל Quintessence Interanational.

עם העלייה בשימוש בשתלים דנטליים אנו עדים להופעתן של מחלה חדשה פריאימפלנטיטיס. המחלה מתחילה להתבטא לאחר מספר שנים של התקנת השתלים. בדומה למחלת החניכיים, דלקת סביב שתלים נובעת מהצטברות של חיידקים על פני השתלים בסמוך לקו החניכיים. הצטברות החיידקים מעוררת תגובה דלקתית, המתבטאת בעיקר באודם של החניכיים, מעט נפיחות, ודימום בזמן צחצוח. כל עוד הדלקת לא פגעה בעצם התומכת בשתלים - הדלקת הזו הפיכה, ועם סילוק החיידקים הדבוקים לשתל הדלקת נעלמת כלא הייתה. אבל ללא טיפול, הדלקת עלולה לפגוע בעצם התומכת את השתל, ולגרום למחלה דמוית מחלת חניכיים, עם אובדן התמיכה של העצם סביב השתלים, תופעות שאינן הפיכות.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי קבוצת חוקרים בראשותו של פרופ' לירן לוין, מנהל תחום המחקר, בבית הספר לרפואת שיניים ברמב"ם והפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה קבע כי "סילונית" עם ג'ל כלורהקסידין מסייעת בטיפול לא כירורגי במחלת השתלים הדנטליים פרי-אימפלנטיטיס. במחקר נבדקה יעילותו של מכשיר הסילונית בשילוב עם ג'ל כלורהקסידין בטיפול בנגעי פריאימפלנטיטיס. לפי המחקר, לאחר 3 חודשים נמצאה ירידה משמעותית יותר בעומק הכיסים בקבוצת הניסוי שהשתמשה במכשיר הסילונית בשילוב עם ג'ל כלורהקסידין. כמו כן נמצאה ירידה משמעותית במספר האתרים המדממים בקבוצת הניסוי שהשתמשה במכשיר הסילונית בשילוב עם ג'ל כלורהקסידין בהשוואה לקבוצה שלא השתמשה בתכשיר.

"מדובר במחקר ראשוני המראה יתרון לקבוצה שהשתמשה במכשיר הסילונית בשילוב ג'ל כלורהקסידין בטיפול שמרני לא כירורגי בפרי-אימפלנטיטיס", אומר פרופ' לוין. "בימים אלו אנו עמלים על מחקר המשך על מנת לחזק את מהימנות הממצאים. שיפור ההיגיינה האורלית בקרב מטופלים הוא בעל חשיבות עליונה במניעה וטיפול במחלות חלל הפה".

חשוב לציין כי הסילונית אינה תחליף להיגיינה האורלית התקינה והקפדנית אלא להוסיף אלמנט נוסף של חיטוי הפה. כמו כן ייתכן וכשם שהסילונית סייעה בטיפול בנגעים סביב שתלים, יש לה תפקיד גם במניעה של נגעים שכאלו ולכן יתכן ומומלץ יהיה להוסיף אותה לסל המכשירים הניתנים על מנת לבצע תחזוקה טובה של שתלים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום