'על רופאי השיניים לא להשתמש בדקפינול ג'ל'

(0)
לדרג

בעקבות דיווחים על 7 בני אדם שהתעלפו אחר השימוש בתכשיר, משרד הבריאות מזהיר את רופאי השיניים והציבור מפני השימוש בו. החברה המייצרת את התכשיר בתגובה: "עצרנו את הפצת האצווה המדוברת"

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הורה בתחילת חודש מרץ לרופאי השיניים והציבור להפסיק להשתמש בחומר דקפינול ג'ל, מאצווה 02N1 עם תאריך תפוגה של ספטמבר 2016. מדובר בג'ל למריחה מקומית המשמש כפלסטר נוזלי, ומסייע בכך לריפוי פצעים ודימומים.

האזהרה מתפרסמת בעקבות דיווחים על התעלפויות מטופלים לאחר שימוש בדקפינול ג'ל (Decapinol Gel) אצל רופאי שיניים. מדובר עד כה ב-7 מטופלים ללא מחלות רקע, שלא קיבלו טיפול נוסף ולא קיבלו טיפול בחומרים אחרים. כולם חוו את אותה תופעה מיד לאחר השימוש בדקפינול ג'ל: אודם בפנים, אחר כך חיוורון, דופק מהיר ואיבוד הכרה לכמה שניות.

ממשרד הבריאות נמסר כי מתבצעת בדיקה של התכשיר. יודגש כי מדובר בחומר שנמכר ללא מרשם, ולכן האזהרה מיועדת לכלל הציבור. רופאי השיניים או שינניות מתבקשים לדווח לאגף לבריאות השן במשרד הבריאות על כל מקרה של עלפון לאחר שימוש בתכשיר.

דקפינול הוא מוצר הנמכר ללא מרשם בבתי מרקחת, ומכאן הרגישות המיוחדת. מעת לעת מפרסם משרד הבריאות דיווחים על מוצרי צריכה נוספים, דוגמת משחות שיניים של מותגים מוכרים, המשווקות ללא רישיון משרד הבריאות, וללא כיתוב בעברית כנדרש על פי החוק. מומלץ גם לא להשתמש במוצרים לא מוכרים שאינם רשומים במאגר התמרוקים של משרד הבריאות.

בחברה המייצרת את דקפינול נאמר בתגובה כי "התכשיר המיוצר באירופה נמצא תקין לחלוטין ובטוח לשימוש. למעט ההגבלה שהוכרזה על ידי משרד הבריאות על השימוש בתכשיר מאצווה 02N1, לא הוגבל השיווק והשימוש בכל יתר אצוות הג'ל".

לסיום הבהירה החברה: "כיבדנו את הודעת משרד הבריאות, נקטנו משנה זהירות ועצרנו את הפצת האצווה המדוברת. מיד עם קבלת תוצאות הבדיקה באירופה העברנו את הממצאים לידיעת משרד הבריאות".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום