הצערת מראה הפנים והצוואר - למי מיועד?

(0)
לדרג

מוטרדים מעודפי עור באזור הצוואר וממראה פנים נפול ומזדקן? הרפואה האסתטית מציעה הליך ניתוחי בדרך למראה רענן ומחודש. מהו יתרונו של ההליך, על פני חומרי מילוי?

מאת: ~~ ד"ר טלי פרידמן~~

בגיל מתקדם, כאשר אישה או גבר מוטרדים מעודפי עור בצוואר ומצניחת הפנים התחתונות, הרפואה האסתטית מציעה להם פתרון נוח ויעיל: הליך של הצערת פנים וצוואר, הנחשב לניתוח פלסטי לכל דבר. כיום קיימים גם שפע של חומרי מילוי וחוטים המיועדים לסייע בריענון מראה פנים מזדקן, אך במקרים שבהם קיים עודף עור - מוטב לרענן את קונטור הפנים באמצעות ניתוח.

יתרונו של הטיפול הניתוחי, בהשוואה לחומרי המילוי, נעוץ ביכולת להשיג תוצאה טבעית שתהווה נקודת פתיחה חדשה ומאוזנת להמשך תהליך ההתבגרות הנורמלי של הפנים. זאת בשעה שמילוי בלבד עלול ליצור לעתים מראה מלא מדי, לא טבעי ולא אסתטי

מי עשוי להיות מועמד פוטנציאלי להליך הצערת עור הפנים והצוואר?

המועמדות או המועמדים הם נשים או גברים המעוניינים להצעיר את עור הפנים או הצוואר - ולא ניתן לתת להם מענה איכותי באמצעות טיפולים מרפאתיים, חומרי מילוי, מילוי באמצעות חוטים או זריקות בוטוקס.

לרוב, ניתוחים אלה שכיחים באוכלוסייה החל מגיל 50, אך האינדיקציה לניתוח אינה תלויה בגיל; מטופלות רבות, למשל, מעוניינות בו גם בגילאי 40 פלוס, בעקבות מבנה פנים וקצב ההתבגרות האינדיבידואלי שלהן - ולא בגלל הגיל הכרונולוגי שלהן.

כיצד מתבצע ניתוח הצערת פנים וצוואר?

הניתוח מתבצע תחת הרדמה כללית ונמשך מספר שעות. במהלכו מתבצעים חתכים באזור אפרכסת האוזן, לצד קו השיער, שאותם ניתן להסתיר או להסוות בנקל. בזמן הניתוח מתבצע עיצוב הפנים או הרמתם מחדש, באמצעות שימוש בתפרים פנימיים, הנתפרים ברקמה סמוכה לשרירים. לאחר עיצוב הפנים, בהתאם לתווי הפנים ואופי ההזדקנות של המטופלת הספציפית, מוסר העור העודף והחתכים הניתוחיים נתפרים בעדינות, כך שבהמשך, התפרים נמסים מתחת לעור. לעתים, על מנת לייצר תוצאה טבעית ומאוזנת, מומלץ לשלב בניתוח זה גם הצערה של העפעפיים וטיפול פילינג.

כיצד מתכוננים להליך?

על המטופלת להיות מאוזנת מבחינה בריאותית, כמו לפני כל ניתוח אסתטי אחר, להפסיק עישון חודש לפני הניתוח ולהפסיק נטילת ויטמינים או מדללי דם. לאחר הניתוח, מומלץ לשהות בחברת אדם נוסף אשר יכול לסייע למטופלת להחלים. כעבור שבוע של החלמה בבית, ניתן לצאת לשגרה - זאת במידה ומדובר בניתוח מצומצם בהיקף קטן, כמו "מיני מתיחת פנים". במידה ומדובר בניתוח פנים וצוואר מלא, יש לחכות שבועות אחדים עד לחזרה לשגרה, זמן שמותנה בכאבים ובאופי ההחלמה האינדיבידואלי.

כיום ניתן להציע למטופלות טיפול לטשטוש הצלקות כבר בתחילת תהליך ההחלמה מהניתוח. באמצעות טשטוש הצלקות הניתוחיות, אנו משיגים תוצאות טבעיות, ללא עדות לניתוח - וזוהי התקדמות נפלאה. לרוב מדובר על משך החלמה של כשבועיים, עד שניתן לחשוף את הפנים בקרב מקורבים, בלא שיבחינו שזה עתה התבצע ניתוח. השינוי המתקבל הוא של מראה פנים רענן, כמו לאחר חופשה.

האם ההחלמה מהניתוח כרוכה בכאב?

ההחלמה מניתוח הצערת פנים וצוואר אינה כרוכה בכאב, אלא מלווה באי נוחות. אופי ההחלמה עומד ביחס ישר למורכבות הבעיה האסתטית של המטופלת.

מהם הסיכונים בהליך?

כמו בכל הליך ניתוחי, הסיכונים העלולים להיגרם הם דימום, זיהום, א-סימטריה ועוד, אך אלה אינם שכיחים כלל וכלל. מדובר בטיפול בטוח ובצלקות שהופכות לעדינות ובהירות יותר, מספר חודשים לאחריו.

האם הטיפול מתאים גם לגברים?

בהחלט. גברים רבים פונים כיום להליכים אסתטיים, מתוך שאיפה להצעיר את הפנים המתבגרות. לרוב הפנייה של הגברים מתייחסת בעיקר לרפיון הצוואר - ופחות להצערת הפנים עצמן.

איך משמרים את התוצאה?

יש להבין כי הניתוח הוא נקודת פתיחה טובה יותר להמשך ההתבגרות הנורמלית של הפנים והצוואר - ואינו מונע התבגרות. כדי לשמר את התוצאה ככל שניתן, מומלץ לבצע תחזוק עתידי, לפי הצורך, באמצעות טיפול בחומרי מילוי. כמו כן, יש להימנע מחשיפה לשמש, להפחית בעישון ולשמור על משקל גוף יציב.

ד"ר טלי פרידמן היא מומחית בכירורגיה פלסטית, בעלת תת מומחיות ייחודית בניתוחים לעיצוב הגוף.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום