מכשיר חדש לטיפול בקטרקט

(0)
לדרג

במרכז הרפואי לגליל הושק מכשיר ייחודי לטיפול בקטרקט - ה"סנטוריון" (Centurion), המאפשר בקרה ושליטה טובות יותר למנתח. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי לגליל החלו לאחרונה להשתמש במכשיר המתקדם בעולם לטיפול בקטרקט, ה"סנטוריון" Centurion של חברת "אלקון" האמריקאית.

מכשיר חדש לטיפול בקטרקט (יח"צ לפידות מדיקל)
מכשיר חדש לטיפול בקטרקט (יח"צ לפידות מדיקל)

המכשיר, שמשווק בארץ על ידי חברת לפידות מדיקל, מציב סטנדרט חדש בטכנולוגית הניתוחית בשיטת הפאקואמולסיפיקציה, שבה מוסרת העדשה הטבעית ומושתלת במקומה חדשה במהלך ניתוח קטרקט. המכשיר מאפשר לרופא המנתח שליטה מקסימלית בעת ביצוע הניתוח, בזכות מנגנון בקרה השומר על יציבות המקטע הקדמי של העין נגד תנודות לאורך כל שלבי הניתוח. כמו כן, המכשיר מאפשר למנתח לבצע את הפרוצדורה תוך שימוש מופחת באנרגיה, גם במקרים של קטרקט בשל ונוקשה. יכולת הממשק של הסנטוריון עם מכשירי אבחון וניתוח נוספים משפרת משמעותית את תוצאות הניתוח. כך הניתוח המהיר, נטול הכאבים, הנעשה בהרדמה מקומית, מאפשר זמן החלמה והתאוששות מהירים ומקנה למטופל שיפור באיכות וחדות הראייה.

אילן לפידות מנכ"ל לפידות מדיקל ישראל: "מדובר בטכנולוגיה החדשה ביותר בעולם בתחום ניתוחי הקטרקט, בצמוד להשקתה בארה"ב ובאירופה. מאז כניסת המכשיר החדש בוצעו בהצלחה כ-200 ניתוחים ואנו מאחלים לצוות המיומן של מחלקת העיניים במרכז הרפואי הצלחה גדולה".

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי: "צוות מחלקת העיניים זוכה לקבל לידיו מכשיר המשדרג בצורה ניכרת את היכולות הרפואיות לטיפול בקטרקט בדרגות הקשות ביותר".

מדי שנה מתבצעים בארץ כ-55,000 ניתוחי קטרקט. קטרקט היא הסיבה השכיחה ביותר לעיוורון בעולם השלישי וליקוי ראייה מתקדם בעולם המערבי. לכן ישנה חשיבות לטפל בבעיה בהקדם. הסטטיסטיקה העולמית עומדת על 4 מתוך 10 אנשים מעל גיל 70 שיסבלו מקטרקט בדרגה כזו או אחרת.

בואוו לדבר על זה בפורום קטרקט בניהול עמותת לראות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום