1 מ-2 מבוגרים יחלה בסרטן

(0)
לדרג

בעבר עמד נתון זה על 1 מתוך 3, אך כעת מעריכים החוקרים כי העלייה בסיכון למחלה ממארת במהלך החיים נובעת בעיקר מהעלייה בתוחלת החיים

מאת: מערכת zap doctors

יותר ממחצית מהאנשים שנולדו בשנת 1960 יפתחו ממאירות בשלב מסוים במהלך חיים, כך עולה מהערכות חדשות, שפורסמו החודש בכתב העת British Journal of Cancer. הערכות אלו מעדכנות הערכה קודמת שניבאה כי יותר מ-1 מכל 3 אנשים בעולם יפתחו ממאירות בשלב מסוים במהלך חייו. העלייה בסיכון למחלה ממארת במהלך החיים נובעת בעיקר מהעלייה בתוחלת החיים, כאשר ידוע כי מחלות ממאירות נפוצות יותר בגיל מבוגר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הסיכון במהלך החיים מחושב לרוב לפי הסיכון הנוכחי בגילאים שונים. כעת, הם בחנו את הסיכוי לאבחון של מחלה ממארת באנשים שנולדו בשנה מסוימת, על ידי הערכת סיכונים העתידיים עם העלייה בגיל.

החוקרים העריכו את הסיכון למחלה ממארת במהלך החיים בקרב תושבי בריטניה, תוך הפרדה בין גברים ונשים שנולדו בכל שנה מ-1930 עד 1960. הם בחנו את שיעור כלל המחלות הממאירות (למעט ממאירות עורית שאינה מלנומה) ואת שיעור מקרי המוות מכל המחלות הממאירות.

הסיכון למחלה ממארת במהלך החיים עלה מ-38.5% בגברים שנולדו ב-1930 ל-53.5% בגברים שנולדו בשנת 1960. בנשים הסיכון עלה מ-36.7% ל-47.5%. התוצאות נותרו על כנן עם מודלים שונים להערכת שיעור המחלות הממאירות.

לסיכום, הסיכון במהלך החיים לממאירות באלו שנולדו משנת 1960 עומד על יותר מ-50%. יותר ממחצית מהמבוגרים מתחת לגיל 65 שנים כיום צפויים לפתח סרטן בשלב מסוים במהלך חייהם.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום