מהן הסיבות ללימפומה?

(0)
לדרג

צוות חוקרים בינלאומי מיפה את גורמי הסיכון לסוגי מחלת הלימפומה שאינה-הודג'קין: השמנה, עישון, אקזמה וחשיפה תעסוקתית לצבעים וחומרים בתחום הנגרות

מאת: מערכת zap doctors

למחלת לימפומה שאינה-הודג'קין-NHL, מחלת סרטן של המערכת החיסונית, יש תתי-סוגים רבים. קונסורציום בינלאומי, המאגד כ-100 חוקרים מכל העולם, ביולוגים, ביו-סטטיסטיקאים, אפידמיולוגים, ופתולוגים, סקר את המאפיינים של 11 תתי-סוגים של לימפומה שאינה-הודג'קין כדי למפות את גורמי הסיכון להם. בין הגורמים - השמנה, עישון סיגריות, אקזמה וחשיפה לחומרים שונים בתעשיית הצבעים והנגרות.

בקונסורציום חברה גם פרופ' אורה פלטיאל, המטולוגית בכירה ופרופסור לאפידמיולוגיה, מהמחלקה להמטולוגיה בהדסה ובי"ס לבריאות הציבור, באוניברסיטה העברית בירושלים. הממצאים פורסמו בכתב העת Journal of the National Cancer Institute.

חברי הקונסורציום סקרו 20 מחקרים ממדינות צפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה המתעדים נתונים על כ-17,500 חולים במחלה וכ-23 אלף משתתפים בריאים המשמשים כקבוצות ביקורת. החוקרים ריכזו נתונים אודות ההיסטוריה הרפואית (הכוללת תיעוד מדויק של תת-הסוג של המחלה), אורח החיים, ההיסטוריה המשפחתית והתעסוקה של המתועדים.

הניתוח הסטטיסטי העלה מספר ממצאים עיקריים: גורמי סיכון שונים נצפו לגבי תת-הסוגים השונים: מחלות אוטו-אמוניות, וירוס הפטיטיס C, עירויי דם, צריכת אלכוהול, עישון טבק ועוד, היו בין גורמי הסיכון המשתנים בין תתי-הסוגים. מספר גורמי סיכון היו משותפים לתתי-הסוגים: היסטוריה משפחתית של NHL, חשיפה לשמש, אלרגיות כדוגמת קדחת השחת, ומעמד סוציו-אקונומי. בנוסף נמצא 2 סוגי תאים עיקריים מרכיבים את מערכת הלימפה, תאי B ותאי T. כאשר בקרב החולים היתה ברקע מחלה אוטו-אמונית שערבה את תאי B , עלה הסיכון לחלות בלימפומה מסוג תאי B, וכאשר היתה ברקע מחלה שערבה תאי T , עלה הסיכון ללימפומה מסוג תאי T.

שיתוף הפעולה בין כל החוקרים הצביע בבירור על מספר גורמי סיכון למספר סוגים של מחלת הלימפומה שאינה הודג'קין, (לימפומת תאי T, בורקיט לימפומה ולימפומה תאי B באזורים היקפיים) בהם: השמנה, עישון סיגריות, תחלואה באקזמה וחשיפה תעסוקתית בתחומים שונים כגון, תעשיית הצבעים והנגרות.

באדיבות האגודה למלחמה בסרטן

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום