מדריך להשתלת שיניים ביום אחד

(0)
לדרג

השתלת שיניים ביום אחד ובמקום אחד: תכירו את המציאות החדשה בתחום הרפואה הדנטלית. איך זה קורה? ולמי זה מתאים?

מאת: ד"ר דוד וידנבאום

תהליך השתלות השיניים נמשך, בדרך כלל, מספר חודשים - במהלכם מבצעים עקירות, השתלות, צילומים, מעקב אחר ההשתלות וגשר שיניים קבוע.

בהליך המזורז של השתלת שיניים ביום אחד, מצמצמים את אי הנוחות של המטופל למינימום - ומעניקים לו תוך יום אחד פה אסתטי לחלוטין. התהליך מתבצע בעזרת טכנולוגיות מתקדמות במיוחד.

כיצד מתבצע התהליך הלכה למעשה?

מרפאת שיניים, המבצעת את התהליך הזה, מחזיקה על פי רוב את כל המומחים ברפואת שיניים ומספקת את כל השירותים במקום אחד, לרבות שירותי מעבדת השיניים ושירותי צילום רנטגן. המטופל נבדק אצל רופא שיניים כללי ועובר בדיקה ראשונית וצילומים דנטליים.

בהתאם לכך הוא מקבל חוות דעת רפואית. ואם נמצא כי הוא מתאים לביצוע התהליך ביום אחד, אזי כל הליך שיקום הפה אכן מתרחש באותו יום.

הניתוח המעמיק ייעשה בעזרת תוכנה מיוחדת של תכנון ממוחשב של השתלים, ויספק תמונה מאוד ברורה של מצב העצם, ממש כמו סיור וירטואלי בתוך העצם ומציאת השתל המתאים ביותר.

בתחילתו של היום, מבצע המטופל עקירות, השתלות ומדידות לגשר זמני. לאחר מכן, על פי בחירתו, הוא משוחרר לביתו או נח בחדר ההתאוששות. בזמן זה, עובדים במעבדה על השיניים הזמניות ולאחר מכן מתקינים שיניים אלו בפה המטופל. במהלך 4-5 חודשים המטופל מגיע למרפאה לביקורות קבועות, על מנת לוודא את תקינות בניית העצם ותקינות הגשר הזמני. ורק לאחר תקופה זו, מותקנות למטופל השיניים הקבועות.

השיניים הקבועות מיוצרות ע"י מכונה החורטת את הכתרים המתיישבים על השתלים בהתאמה אישית למבנה הדנטלי של המטופל, בהתאם לתכנון הממוחשב והסריקה, ללא מגע יד אדם ובבקרת איכות ברמה גבוהה במיוחד.

האם כל אחד יכול לבצע השתלות שיניים ביום אחד?

כל מקרה נבדק לגופו - ולא לכל אחד מומלץ לבצע טיפול ביום אחד, אלא רק כאשר מצבו הקליני והרפואי של המטופל מאפשר זאת. קהל היעד העיקרי הינו פציינטים בגילאי 55-70 אשר איבדו את שיניהם או מועמדים לאיבוד שיניים נרחב; חיים עם תותבות - ורוצים לשפר את איכות חייהם.

הפרמטר המשמעותי הקובע הינו מצבו הרפואי והקליני של המטופל המשפיע על תהליך ביצוע השתלים וקליטתם וכן מצב העצם והחניכיים של המטופל. רק לאחר ניתוח מצבו, ממליצים לפציינט על הטיפול מתאים.

מהם הסייגים לביצוע ההליך?

חשוב לבצע תיאום ציפיות טרם הטיפול, ולהתייחס לשני סייגים:

1. המטופל צריך להיות ערני בתקופה ולהגיע לביקורות באופן קבוע ומוקפד. כמו כן לשמור על הוראות שניתנו לו ע"י הרופא בתום הטיפול.

2. השלב הראשון בו יוצא המטופל ביום אחד עם שיניים זמניות נותן מענה בעיקר בפן האסתטי . כמו כן קיימות גם מגבלות לגשר הזמני המצריכות התנהלות זהירה, ניקיון מקסימלי ועוד.

האם יכול להיות מצב בו לא ניתן לבצע כלל השתלות אצל פציינט?

כיום קיימים שלל פתרונות יצירתיים, בשילוב טכנולוגיות מתקדמות במיוחד. ולכן, כמעט ואין מצב שלא ניתן לבצע השתלות. לדוגמה אחד מן הפתרונות המוצעים הינו שתל קצר, כאשר אין מספיק מקום בעצם להתקנת שתל רגיל.

ולכן חשוב לבדוק כל מקרה לגופו - ולגשת למרפאת שיניים מתקדמת ומנוסה עם טכנולוגיות מפותחת, היכולה לספק לפציינטים שלה פתרונות יצירתיים ואיכותיים.

חשוב לזכור בטיפולי השתלות שינים אין מדובר בקוסמים, אלא ברופאים, האמורים להציע לכל פציינט את הפתרון הטוב ביותר עבורו, בהתאמה אישית. החשוב הוא, מתן פתרון ארוך טווח והימצאות כל המומחים בתחום הפה והלסת במקום אחד.

ד"ר דוד וידנבאום הוא רופא שיניים במרפאת השיניים שאנל.

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום