הר"י: סכסוך עבודה בהדסה

(0)
לדרג

כ-1,100 רופאים עלולים להשבית את ביה"ח, בהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז על ידי ועדי הרופאים, בשל אי הסכמה על ביטוח אחריות מקצועית. הדסה: יש ביטוח

מאת: מערכת zap doctors

ההסתדרות הרפואית (הר"י) וועדי הרופאים בהדסה הכריזו אתמול (ג') על סכסוך עבודה על רקע ביטוחי האחריות המקצועית. החשש הוא שהסכסוך יסלים להשבתת בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים, שבהם ישבתו כ-1,100 רופאים.

בהודעה הרשמית שנשלחה להנהלה, נכתב כי נעשה ניסיון ליישב את הסכסוך דרך משא ומתן מצד הר"י וועדי הרופאים, אך ללא תוצאות. העניינים שבלב הסכסוך לפי מסמך הם "סירוב ההנהלה להבטיח לרופאים כיסוי ביטוחי מלא בגין אחריות מקצועית ושירותים משפטיים בעבודתם ועיסוקם".

סעיף נוסף מתייחס ל"מבוי הסתום במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי, שנועד לפי הכתוב להבטיח לרופאים ביטוח אחריות מקצועית ושירותים משפטיים, ונסיגה בחוסר תום לב של הנהלת הדסה מהסכמות שכבר גובשו במשא ומתן".

עוד מאשימים הרופאים את ההנהלה בהתנהלות חד צדדית וכוחנית בנושאים שיש להם השלכות על תנאי עבודתם וזכויותיהם של הרופאים, וניסיון להציב את הארגון היציג ואת ועדי הרופאים בפני מה שהם כינו, עובדות מוגמרות.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל: "רופאי הדסה וההסתדרות הרפואית משקיעים כל מאמץ נדרש לייצוב של בית החולים, בהתאם להחלטה של בית המשפט המחוזי בירושלים בנושא של הסדר הנושים. לצערנו, הנהלת הדסה גוררת רגליים בנושא של ביטוח אחריות מקצועית וחתימה על הסכם קיבוצי. לאחר התקדמות שחלה בשבועות האחרונים הנהלת הדסה הפרה את ההסכמות שכבר הושגו. אם הנהלת הדסה לא תתעשת, ניאלץ להשבית את פעילות בית החולים".

הדסה: "אין זו השעה לפגיעה במרכז הרפואי ומטופליו"

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי הנהלת הדסה רואה בהסדרת ביטוח אחריות מקצועית לרופאים מטרה עליונה ודחופה. "חשוב להדגיש, שלרופאי הדסה ועובדיה יש כיסוי של ביטוח אחריות מקצועית לכל פעילותם בהדסה ומטעמה. בנוסף, הוקצו בתוכנית ההבראה כספים המיועדים לשמש כערובה לתשלוםתביעות אחריות מקצועית במקרה שהדסה לא תוכל לשלם. כספים אלו שמורים בחשבון יעודי למטרה זו בלבד.

הנהלת הדסה, בגיבוי הדירקטוריון והמדינה עומדת מאחורי ההתחייבות לרופאיה. במשא ומתן הושגה התקדמות ניכרת והדיאלוג עם הוועדים יימשך עד להשלמתו. אפשר למצוא פתרון מוסכם ואין זו השעה לצעדים ארגוניים ולפגיעה במרכז הרפואי ובמטופלים שלו".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום