זהירות, ויאגרה מזויפת!

(0)
לדרג

בחנות טבע בירושלים נתפסו חומרים החשודים כתרופות מזויפות לאין אונות, הורמונים לא מאושרים בישראל וכן תכשירים לפיתוח גוף; הוגשה תלונה למשטרה

מאת: מערכת zap doctors

בתחילת השבוע אותרו בירושלים מוצרים לטיפול באין אונות החשודים כמזויפים- טייגר קינג (Tiger King), שארק קינג (Shark King) וכדורי "פינג-פונג".

תכשירים מסוג זה שנתפסו במהלך ביקורת של אגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות בחנות "בית הטבע" בקניון מלחה, נבדקו בעבר ונמצא כי הם מכילים חומרים תרופתיים מסוג סילדנפיל או טאדאלפיל, שהינם חומרים פעילים המצויים בתרופות מרשם כגון "ויאגרה" ו-"סיאליס". התכשירים שנתפסו אינם מאושרים לייבוא ושיווק על ידי משרד הבריאות ושימוש בהם עלול לסכן את בריאות הציבור.

כמו כן, נתפסו חומרים נוספים בשם מלטונין ו-DHEA, שאינם מאושרים לייבוא ושיווק בישראל, וחומרים נוספים המשמשים לפיתוח גוף בשם Animal Test ו-C4 Extreme, שאינם מאושרים לייבוא ושיווק על ידי משרד הבריאות.

מלטונין הוא חומר פעיל המצוי בתרופת מרשם הנמכרת בארץ תחת השם "סירקדין" ומותרת למכירה רק בבית מרקחת ובהצגת מרשם רופא. המלטונין משמש לטיפול בנדודי שינה (אינסומניה) בחולים מבוגרים.

DHEA הוא הורמון המיוצר בבלוטת תת יותרת הכליה ומהווה חומר המוצא של הורמוני המין טסטוסטרון ואסטרוגן. חומר זה לא מאושר לשימוש על ידי משרד הבריאות.

כלל דוגמאות המוצרים שנתפסו נשלחו לבדיקות מעבדה ובמקביל הוגשה תלונה במשטרה בעניין.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום