הקשר בין פסוריאזיס לדלקת חניכיים

(0)
לדרג

מחקר מסקנדינביה: אצל חולי פסוריאזיס בדרגה בינונית-גבוהה מספר השיניים החסרות גבוה משמעותית, עם מספר רב יותר של אתרים עם פלאק ודימום במגע

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: מחלת הפסוריאזיס

דלקת חניכיים ואובדן עצם בבדיקות הדמיה נפוצים יותר בחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית עד חמורה, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. כך עולה ממאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת BMC Oral Health.

במסגרת המחקר ביקשו חוקרים מסקנדינביה להשוות את השכיחות של דלקת חניכיים ואובדן עצם בחולי פסוריאזיס וקבוצת ביקורת שנבחרה באקראי. מדגם המחקר כלל 50 משתתפים עם פסוריאזיס ו-121 משתתפים ללא פסוריאזיס שהשלימו שאלונים מובנים והשלימו בדיקה קלינית והדמייתית.

בהשוואה למשתתפים בריאים, בחולים עם פסוריאזיס מספר השיניים החסרות גבוה משמעותית, עם מספר רב יותר של אתרים עם פלאק (רובד חיידקים) ודימום במגע. השכיחות של דלקת חניכיים בדרגה בינונית וחמורה הייתה גבוהה יותר משמעותית בחולי פסוריאזיס (24%) בהשוואה לביקורות בריאות (10%). בדומה, ב-36% מחולי פסוריאזיס תועד אובדן עצם של 3 מ"מ ומעלה באתר אחד לפחות, זאת בהשוואה ל-13% מהביקורות.

הקשר בין דלקת חניכיים בדרגה בינונית-חמורה ובין פסוריאזיס נחלש כאשר כללו במודל את הרגלי העישון. הקשר בין פסוריאזיס ובין אובדן עצם של 3 מ"מ ומעלה באתר אחד לפחות נותר מובהק סטטיסטית לאחר שנלקחו בחשבון משתנים שונים, דוגמת מין, גיל ורמת השכלה. בכל מקרה הקשר בין פסוריאזיס ובין דלקת חניכיים בדרגה בינונית-חמורה ואובדן עצם רדיוגרפי נותר על כנו.

בואו לדבר על זה בפורומים:

פורום פריודונטיה, מחלות חניכיים ושתלים דנטליים
פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום