6 הרגלים בריאים נגד מחלות לב

(0)
לדרג

מחקר מקיף שהתחקה אחר נשים במשך 20 שנים מגלה כמה מההרגלים הבריאים ביותר: פעילות גופנית, מסת שריר נמוכה, תזונה נכונה, היעדר עישון. ומה עם אלכוהול?

מאת: מערכת zap doctors

הקפדה על שישה הרגלי בריאות עשויה למנוע כ-73% מהמקרים של מחלת לב כלילית בנשים מעל גיל 20 שנים, כמו גם 46% ממקרי סוכרת, יתר לחץ דם והיפרליפידמיה (עודף שומנים בדם), כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

אורחות החיים האופטימאליים כללו היעדר עישון, שמירה על מדד מסת גוף נמוך, הקפדה על לפחות 2.5 שעות פעילות גופנית שבוע, צפיה בטלוויזיה בהיקף של עד שבע שעות שבועיות והקפדה על תזונה נכונה. עוד נכללה צריכה של עד משקה אלכוהולי אחד ביום; הקשר בין צריכת אלכוהול והסיכון למחלת לב כלילית וגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם הדגים עקומה בצורת J.

אף על פי ששיעורי התמותה הכוללים עקב מחלת לב כלילית ירדו באופן עקבי במהלך 40 השנים האחרונות בארצות הברית, שיעורי התמותה באלו בגילאי 35-54 שנים התייצבו; מגמה מטרידה יותר נוגעת לעליה בשיעורי התמותה בין השנים 1997 עד 2002 בנשים בגילאי 35-44 שנים. החוקרים משערים כי העליה בשיעורי השמנת יתר וסוכרת עשויה לפגוע בירידה בשיעורי עישון, יתר לחץ דם והיפרכולסטרולמיה.

במחקר השתתפו קרוב ל-89 אלף נשים בגילאי 27-44 שנים בתחילת המחקר ב-1991, ללא מחלת לב וכלי דם או סוכרת, שתועדו במסגרת NHS II (Nurses' Health Study II). בתחילת המחקר 69,347 מהנשים לא סבלו מיתר לחץ דם או היפרכולסטרולמיה. במהלך 20 שנות המעקב, 456 נשים אובחנו עם אוטם שריר הלב ו-2,749 נשים אובחנו עם סוכרת. 16,978 נשים נוספות אובחנו עם יתר לחץ דם ו-23,971 נשים אובחנו עם היפרכוסלטרולמיה. בממוצע, הנשים היו בגילאי 46.8 שנים כאשר אובחנו עם גורם סיכון למחלת לב וכלי דם ובגיל 50.3 שנים כאשר אובחנו עם מחלת לב כלילית. אם כל הנשים באוכלוסיה זו היו מקפידות על כל ששת אורחות החיים, ניתן היה למנוע 92.9% מהמקרים של סוכרת, 57% מהמקרים של יתר לחץ דם ו-40% מהמקרים של היפרכולסטרולמיה.

בקרב נשים עם לפחות גורם סיכון אחד למחלות לב וכלי דם, הקפדה על לפחות ארבעה הרגלים בריאים לוותה ביחס סיכון נמוך משמעותית למחלת לב כלילית בהשוואה לנשים שלא הקפידו על אף אחד מההרגלים המומלצים.

בואו לדבר על זה בפורום לב האשה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום