סרטן הכליה: הקפאה במקום ניתוח

(0)
לדרג

טכנולוגיה חדשה במחלקה האורולוגית במרכז הרפואי בני ציון: טיפול בגידולי כליה על ידי הקפאה. איך זה עובד ולמי מתאים? צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: מחלות כליה

במחלקה האורולוגית במרכז הרפואי בני ציון, החלו במתן טיפול חדש בהקפאה של גידולי הכליה מסוג RCC (Renal Cell Carcinoma). "טיפול הקפאה של סרטן הכליה הוא טיפול חליפי לניתוח המוכר כבר שנים רבות, כאשר הטיפול מבוצע באמצעות הרדמה קלה, מוחדרת מחט דרך העור לתוך הגידול ומתבצעת הקפאה של הגידול בתוך הגוף", מסביר מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' עופר נתיב. "ההקפאה גורמת להרס של תאי הגידול סביב האזור אליו הוחדרה המחט".

הטיפול מוצע לחולים שנמצאו מתאימים במסגרת מחקר קליני שנערך בחולים המטופלים בהקפאה של הגידול באמצעות מכשיר IceSence3TM של חברת אייסקיור המפתחת ומייצרת את המכשיר. המכשיר מטפל בגידולים שפירים וממאירים באמצעות הקפאה, והוא מורכב ממערכת המכילה חנקן נוזלי המועבר דרך צינורות אל מחט ההקפאה ומקרר אותה לטמפרטורה נמוכה מאד. כאשר המערכת מופעלת בתוך הגידול הסרטני בכליה, הרקמה סביב המחט קופאת (בצורה כדורית) ותאי הגידול מתים. הרקמה הקפואה מפשירה במשך מספר דקות לאחר הוצאת המחט ובהמשך רקמת הגידול מוחלפת על ידי רקמת צלקת באופן טבעי ללא כל צורך בתרופות או בטיפולים נוספים. פרופ' נתיב מדגיש כי "בתהליך ההקפאה לא מוכנס חומר זר כלשהו לגוף והחנקן הנוזלי מוזרם במערכת סגורה בתוך המכשיר ולא ישירות לגוף".

"החולים המטופלים בדרך זו עוברים מעקב בדומה לחולים שעברו ניתוח, הכולל הדמיית CT/US/MRI של אזור הגידול לאחר ההקפאה ובדיקת תפקוד כלייתי", מוסיף פרופ' נתיב, "היתרונות של טיפול ההקפאה ביחס לאלטרנטיבה של ניתוח, הסרת הגידול הם שימור התפקוד הכלייתי, משך טיפול קצר, כאב מינימלי לאחר הטיפול, קיצור זמן האשפוז וההתאוששות. בנוסף, הטיפול בהקפאה הוא אלטרנטיבה עבור חולים שאינם יכולים לעבור הרדמה מלאה או ניתוח".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הכליה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום