אימון קבוע - רווח קבוע

(0)
לדרג

מונעים סוכרת: לחץ דם וסוכר בדם נמוכים יותר הם רק חלק מהיתרונות מהם נהנים בני 50 פלוס המבצעים 2.5 שעות כושר בשבוע. זאת ועוד - נשים נהנות יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אנשים בריאים בגיל העמידה, שמקפידים על פעילות גופנית במשך לפחות 2.5 שעות בשבוע, נהנים מערכי לחץ דם ורמות כולסטרול בדם שמאוזנים טוב יותר, בהשוואה למי שמעדיפים אורח חיים פסיבי. ההבדלים, כך נמצא במחקר חדש, היו בולטים יותר בנשים. המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת Preventing Chronic Disease.

הממצאים מבוססים על נתונים שנאספו מרשומות רפואיות אלקטרוניות על יותר מ-622 אלף בוגרים בדרום קליפורניה, שפנו לפחות שלוש פעמים לביקורי מרפאה בתקופה שבין אפריל 2010 לדצמבר 2012, ולא קיבלו טיפול לסוכרת או יתר לחץ דם. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 44, 59% מהם - נשים.

בכל ביקור במרפאה, נשאלו הנבדקים שתי שאלות: "בממוצע, כמה ימים בשבוע אתה עוסק בפעילות גופנית מתונה-עד-מאומצת?" וגם "בממוצע, כמה דקות אתה עוסק בפעילות גופנית ברמה זו?". המטופלים סווגו כפעילים באופן עקבי במידה ובשלושת הביקורים השיבו כי ביצעו לפחות 150 דקות של פעילות גופנית מתונה-עד-מאומצת בשבוע. הם סיווגו כפעילים באופן לא-סדיר במידה וביצעו לפחות פעילות מתונה חלק מהזמן וסווגו כל -פעילים במידה ומעולם לא ביצעו פעילות גופנית בעצימות מתונה.

החוקרים מדווחים כי בקרב גברים ונשים שהקפידו על פעילות גופנית לאורך זמן, שהוגדרה כפעילות גופנית מתונה עד מאומצת במשך לפחות 150 דקות בשבוע, כפי שנקבע על-סמך דיווחים עצמיים בביקורים במהלך 33 חודשים, מדדי לחץ דם דיאסטולי היו נמוכים יותר, כמו גם רמות המוגלובין מסוכרר, בהשוואה לאלו שלא דיווחו על פעילות גופנית בעצימות זו.

בנשים שהיו פעילות באופן עקבי לחצי הדם הסיסטולי והדיאסטולי היו נמוכים ב-4.60 ו-3.28 מ"מ כספית, בהתאמה, בהשוואה לנשים לא פעילות. באופן מפתיע במידה מסוימת, בנשים פעילות חלקית תועדו ערכי לחץ דם מעט טובים יותר, בהשוואה לנשים פעילות יותר. בניגוד לנשים, בגברים פעילים באופן עקבי לחץ הדם הסיסטולי היה גבוה יותר ב-0.98 מ"מ כספית ולחץ הדם הדיאסטולי היה נמוך יותר ב-0.09 מ"מ כספית בלבד, בהשוואה לגברים לא פעילים. כמו כן בגברים ובנשים שעוסקים בפעילות גופנית רמות המוגלוביןהמסוכרר היו נמוכות ב-0.14% נקודות אחוז בהשוואה לאלו שלא היו פעילים גופנית.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום