רוב מקרי המוות - ממחלות לב

(0)
לדרג

מחלות לב הן גורם המוות הראשון בארה"ב ובעולם, כך עולה מדו"ח חדש של איגוד הלב האמריקאי; בארה"ב מת אדם בגלל מחלת לב או אירוע מוחי כל 40 שניות

מאת: מערכת zap doctors

מחלת לב ואירועים מוחיים אחראיים לכשליש מכלל מקרי התמותה בארה"ב, כך עולה מדו"ח חדש מטעם ה-AHA (American Heart Association) שסיפק לראשונה נתונים עולמיים על ההשפעה של מחלות לב ואירועים מוחיים עולה כי ברחבי העולם.

לפי הדו"ח מחלות לב וכלי דם עדיין מהוות את הגורם המוביל לתמותה, עם 17.3 מיליון מקרי תמותה בכל שנה. מחלות לב וכלי דם אינן עוד נחלתו של העולם המערבי בלבד, כאשר 80% ממקרי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם תועדו במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית. באשר לבשורות הטובות, מהנתונים עולה כי שיעורי התמותה עקב מחלות לב ירדו בקרוב ל-40% משנת 2001 ל-2011.

החוקרים כותבים כי בשנת 2011, 787 אלף אמריקאים מתו כתוצאה ממחלות לב, אירועים מוחיים ומחלות לב וכלי דם אחרות (קרוב ל-2,100 אנשים בכל יום). במילים אחרות, בארצות הברית אדם הולך לעולמו עקב מחלת לב, אירוע מוחי או מחלות לב וכלי דם כל ארבעים שניות.

באשר למחלות לב, 375 אלף אמריקאים מתים כל שנה עקב מחלות אלו, כאשר מחלת לב אחראית לאחד מכל שבעה מקרי תמותה. מדובר בגורם המוביל לתמותה ברחבי העולם ובארצות הברית. מחלות לב הן גם הסיבה המובילה לתמותה בנשים, עם שיעורי תמותה גבוהים יותר מכלל המחלות הממאירות יחדיו.

טיפולים בעלות של 320 מיליארד דולר

עוד עולה מהנתונים כי העלויות הישירות והעקיפות הכרוכות במחלות לב וכלי דם ואירועים מוחיים עולות על 320 מיליארד דולרים כאשר לוקחים בחשבון את ההוצאות הרפואיות והפסדים למשק. בין השנים 2000 עד 2010 נרשמה עלייה של 28% בשיעור הניתוחים והטיפולים בתחום לב וכלי דם. בכל שנה, 735 אלף אמריקאים לוקים בהתקף לב, כאשר מבין אלו, כ-120 אלף מקרים הם קטלניים.

אירוע מוחי הוא הגורם המוביל השני בשכיחותו למוות ברחבי העולם, כאשר בשנת 2010, תועדו כ-30 מיליון מקרים של אירוע מוחי, כאשר ב-17 מיליון מקרים מדובר היה באירוע מוחי ראשון. מדובר בגורם הרביעי בשכיחותו למוות בארצות הברית, עם כ-129 אלף מקרי תמותה בכל שנה.

בשנת 2011 תוארו כ-326,000 מקרי תמותה עקב דום לב מחוץ לכותלי בית החולים בארצות הברית, ומבין אלו, רק 10% מהחולים שרדו עד לשחרור מבית החולים. עוד דווח על 19,300 מקרים של דום לב מחוץ לכותלי בית החולים בנוכחות עדים, כאשר שיעורי ההישרדות עמדו על 31%.

עוד עולה מהדו"ח כי אחד מכל חמישה גברים בעולם עדיין מעשן ו-16% מהנשים נוהגות לעשן. טבק עדיין אחראי למותם של כ-6.2 מיליון אנשים בכל שנה.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום