גסטרואנטרולוגיה: טיפול בצואה

(0)
לדרג

חדש באיכילוב: השירות לבקטריותרפיה - טיפול במחלות ובזיהומים שנרכשים בבית חולים באמצעות צואה של אנשים בריאים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מינהל המזון והתרופות האמריקאי, FDA, אישר השתלת חיידקים מהצואה של אדם בריא לאדם חולה לאחר שנמצא כי הטיפול הביא לריפוי של חולים שהיו ללא כל מענה טיפולי, וזאת תוך ימים ספורים באחוזי הצלחה של כ-90%.

הדבר הביא למהפכה טיפולית וכעת נכנס לראשונה לשימוש במרכז הרפואי איכילוב שהקים מאגר צואה ייחודי. 5 השתלות צואה הראשונות שבוצעו הסתיימו בריפוי מלא של החולים.

החשיבות של חיידקי המעי בשמירה על בריאות האדם התגלתה במהלך העשורים האחרונים, כשברפואה הסינית השתמשו בתכשירי צואה לריפוי מחלות בבני אדם כבר לפני 1,500 שנים. בשנים האחרונות בוצעו מחקרים רבים שבדקו את הקשר בין הרכב אוכלוסיות החיידקים במעי לבין מצבי בריאות וחולי בבני האדם, ומצאו כי על ידי העברת חיידקי מעי מאדם בריא לאדם חולה ניתן לשפר את בריאות האדם.

שכיחות הזיהום מחיידק הקלוסטרידיום דיפיצילה, עלתה בעשורים האחרונים, קרוב לוודאי בשל השימוש הנרחב באנטיביוטיקה, אשר משנות את מבנה אוכלוסיית חיידקי המעי וכך מאפשרות לחיידק הקלוסטרידיום להתרבות במעי. נמצא במחקרים רבים כי עד 20% מהמטופלים אשר נכנסים לבית החולים ללא זיהום יכולים להדבק בחיידק במהלך האשפוז. אחוזים בודדים מאותם חולים יפתחו מחלה עקב החיידק, המתבטאת בשלשול, כאב בטן, חום ועלולה להביא במקרים קיצוניים להתדרדרות כלל מערכתית ואף לתמותה. למרות שניתן טיפול אנטיביוטי כנגד החיידק, בכ- 20% מהחולים, החיידק יישאר במעי וימשיך לגרום לשלשול ממושך אשר עלול להימשך חודשים ארוכים ולפגוע פגיעה קשה באיכות החיים ואף בתוחלת החיים של המטופלים.

מחקרים גילו שהשתלת חיידקים מהצואה של אדם בריא לאדם חולה הביאה לריפוי מוחלט של המחלה תוך ימים ספורים ובאחוזי הצלחה של כ-90% בחולים אשר סבלו משלשולים ממושכים ולא הגיבו לטיפולים אחרים.

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום