קדחת הנילוס: ירידה ב-2014

(0)
לדרג

לפי משרד הבריאות, בשנה החולפת אובחנו פחות חולים בקדחת הנילוס המערבית, וההתפלגות לפי חודשים הייתה דומה, דבר המרמז על כך שלא הייתה התפרצות

מאת: מערכת zap doctors

ירידה באבחוני קדחת הנילוס בשנת 2014: על פי נתוני משרד הבריאות, זוהו לכל היותר 38 חולים, מהם 11 מאובחנים ו-27 משוערים. זאת לעומת 68 חולים בשנת 2013, מהם 34 מאובחנים והשאר משוערים.

הפיזור המרחבי של הנגיף באנשים היה מאזור נהריה והגליל בצפון ועד אזור שדרות בדרום, בסך הכל ב-31 יישובים. השנה אובחן מספר רב יחסית של חולים בחודשי החורף. נתון זה מעניין, נוכח העובדה שרוב החולים בתקופה זו התרכזו באזור מישור החוף מראשון לציון ועד חדרה, אזור שבו פעילות היתושים מופחתת בעונה זו של השנה. יתושים חיוביים נמצאו ב-13 יישובים ברחבי הארץ במספר מוקדים באזור אילת, באזור חיפה ובעוטף עזה.

פיזור החולים על פני חודשי השנה היה שונה מאוד בהשוואה לשנה שעברה. בשנת 2013 נצפתה עקומת פעמון קלאסית בה השיא במספר החולים אובחן בחודשי הקיץ, בעוד שבשאר חודשי השנה הייתה תחלואה מועטה יחסית של חולים בקדחת מערב הנילוס. שנת 2014, לעומת זאת, התאפיינה במספר חולים מועט בכל חודש ללא עלייה בתחלואה בחודשי הקיץ. התפלגות החולים מבחינת זמן ומקום מרמזת על כך שבשנה החולפת לא הייתה התפרצות של המחלה.

בואו לדבר על זה בפורום וטרינריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום