הרופא בכנס, החולה מת?

(0)
לדרג

בניגוד למצופה, בחודשים שבהם הקרדיולוגים האמריקאים נמצאים בכנסים לא חלה עלייה במקרי מוות של מאושפזים, אך יש פחות צנתורים

מאת: מערכת zap doctors

מנתונים חדשים מארצות הברית עולה כי לא חלה עלייה בשיעורי המוות של חולי לב מאושפזים במהלך כנסים של איגודי הקרדיולוגים הגדולים במדינה,ACC (American College of Cardiology) ו-AHA (American Heart Association) בחודשים מרץ ונובמבר מדי שנה. למעשה, מהממצאים החדשים עולה כי ייתכן שהטיפול בחולים, כפי שנקבע לפי שיעורי התמותה במהלך חודש, אף טוב יותר כאשר הרופאים נעדרים ומשתתפים בשני הכנסים הקרדיולוגים הגדולים.

נמצא כי בקרב חולים שאושפזו עקב אי ספיקת לב ודום לב במהלך ימי הכנסים, שיעורי התמותה לאחר 30 ימים בבתי חולים גדולים בארה"ב נמוכים משמעותית, בהשוואה לשיעורים המדווחים בחולים אלו בשאר ימות השנה. באשר לחולים שאושפזו בעקבות אוטם חד של שריר הלב (התקף לב), שיעורי התמותה במהלך 30 ימים בבתי חולים אוניברסיטאיים היו דומים בקרב חולים שאושפזו במהלך ימי הכנסים בהשוואה לאלו שאושפזו בשאר ימות השנה, אך שיעור פרוצדורות PCI (צנתור ראשוני) היה נמוך משמעותית כאשר הרופאים נסעו הרחק להשתתפות בכנסים.

במסגרת המחקר זיהו החוקרים זיהו כל האשפוזים עקב אוטם חד של שריר הלב, אי-ספיקת לב ודום לב, בתקופה שבין 2002 ועד 2011. קבוצת החשיפה כללה את כל החולים שאושפזו בבתי חולים במהלך ימי הכנסים של ה-AHA ו-ACC, בעוד שקבוצת הביקורת כללה את כל החולים שאושפזו בשלושת השבועות שקדמו לכנסים או שלושת השבועות לאחר הכנסים.

במהלך תאריכי הכנסים, 8,570 חולים אושפזו בשל התקף לב, 19,282 אושפזו בשל אי-ספיקת לב ו-1,564 אושפזו בשל דום לב. מנגד, בשלושת השבועות שלפני הכנסים ואחריהם אושפזו 57,471 חולים בשל אוטם חד של שריר הלב, 11,459 חולים אושפזו בשל אי-ספיקת לב ו-9,580 חולים אושפזו בשל דום לב. שיעורי התמותה המתוקנים לאחר 30 ימים בבתי חולים אוניברסיטאיים בחולים בסיכון גבוה עם אי-ספיקת לב ודום לב, שאושפזו במהלך ימי הכנסים, עמדו על 16% ו-59%. באשר לחולים שאושפזו לפני או לאחר תקופת הכנסים, שיעורי התמותה במהלך 30 ימים עמדו על 25% ו-69%, בהתאמה. הבדלים אלו היו מובהקים סטטיסטית.

בקרב חולים בסיכון גבוה עם אוטם חד של שריר הלב, שיעורי התמותה במהלך 30 ימים בבתי חולים אוניברסיטאיים במהלך ימי הכנסים והימים שלפני או אחרי הכנסים עמדו על 39% ו-39%, בהתאמה. אף שההבדל לא היה מובהק סטטיסטית, במהלך ימי הכנסים נערכו הרבה פחות פרוצדורות PCI. בימי הכנסים, שיעור פרוצדורות PCI עמד על 21% לעומת 282% במהלך הימים שלפני הכנסים ואחריהם.

באשר לבתי חולים לא-אוניברסיטאיים, לא תוארו הבדלים בשיעורי התמותה או ניצול שירותים רפואיים במהלך ימי כנסים ובמהלך הימים שלפני או אחרי הכנסים בחולים שאושפזו מסיבות אלו. באשר לחולים בסיכון נמוך, לא תועדו הבדלים בשיעורי התמותה או ניצול שירותים רפואיים בבתי חולים אוניברסיטאיים או לא-אוניברסיטאיים.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום