אפליקציה חדשה לילדים אוטיסיטים

(0)
לדרג

פיתוח חדש לאנדרואיד, אפליקציה חינמית שתסייע לילדים בני 7 ומעלה לפתח מיומנויות חברתיות, ליצור קשר עין ולפרש סימנים חברתיים בזכות חזרתיות

מאת: מערכת zap doctors

לילדים על הספקטרום האוטיסטי קושי בפירוש סימנים חברתיים, כגון חיוך או עוויית פנים, והם נוטים להימנע ממגע עקב בעיה בוויסות החושי, וכן קשר עין או הפגנת חיבה באופן שבו אנשים רגילים עושים זאת (חיבוק, נשיקה). תסמינים אלו לא ייעלמו, אולם ניתן באמצעות חזרה וסבלנות להביא לשיפור ביכולת התקשורתית של ילדים הסובלים מאוטיזם. Look At Me, אפליקציה חדשה לאנדרואיד, מבטיחה לעשות בדיוק את זה, והיא ומיועדת עבור בני 7 ומעלה.

האפליקציה פותחה על ידי אנשי מקצוע בתחומי הפסיכולוגיה, פסיכולוגיה קוגניטיבית ופסיכיאטריה ונמצאת כרגע בשלב המחקרים הקליניים. באפליקציה אפשר למצוא משחקים בהם על הילד להפגין אינטראקציה עם ההורה באמצעות המצלמה של הטאבלט. הצלחה במשחקים דורשת להסתכל על פרצופים, לקרוא הבעות פנים ולהבין תגובות רגשיות. על כל משימה הילד מקבל נקודות ופרסים. על הילד לשחק בין 15-20 דקות ביום. מדי יום מקבל ההורה מהאפליקציה דיווח על פעולות הילד באותו יום. בקוריאה, האפליקציה כבר עברה מבחן קליני אחד הנמשך 8 שבועות, בו השתתפו 20 ילדים, כש-60% מהם הראו שיפור ותוצאות טובות.

פיתוח האפליקציה הוא שיתוף פעולה בין סמסונג קנדה עם Autism Speaks, ארגון שמממן מחקר ופעילויות העלאת מודעות אודות אוטיזם. סמסונג מתכננת לספק ל-200 משפחות קנדיות עם ילדים אוטיסטים טאבלט בחינם, וכן תפעיל פורומים שבהם יוכלו הורים לחלוק את החוויות שלהם עם הטאבלט והאפליקציה ולעזור אחד לשני בשימוש נכון באפליקציה. תוכנית פיילוט זו תמשך שמונה שבועות. האפליקציה תהיה נגישה בחינם בגוגל פליי עבור מכשירים כגון גלאקסי טאב, Note ועוד.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום