יותר מריחואנה, יותר אשפוזים

(0)
לדרג

הסטטיסטיקה נגד לגליזציה: מחקר אמריקאי מצא שבמדינות שבהן הותר הקנאביס לשימוש, בין אם לצרכים רפואיים ובין אם להנאה, חלה עלייה בפניות למיון על רקע השימוש בסם

מאת: מערכת zap doctors

חוקי, אבל מסוכן. מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי של American Academy of Psychiatry, עולה כי חלה עלייה משמעותית בשיעורי השימוש והשימוש לרעה בקנאביס במהלך השנים האחרונות, בעיקר במדינות בהן החומר כעת מותר לשימוש באופן חוקי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את מגמות השימוש בקנאביס בארצות הברית, תוך הערכת המגמות במדינות שהתירו חוקית את השימוש הרפואי במריחואנה במבוגרים, במדינות שלא התירו את הסם בכל צורה ובקולורדו מדינה שבה מותר שימוש רפואי ושימוש לשם הנאה בסם. הסקירה לא כללה את מדינת וושינגטון.

מהמחקר עולה כי שכיחות הפניות לחדרי מיון על רקע שימוש בקנאביס עלו בשיעור של 50.4% בין השנים 2007 עד 2012 בקולורדו אחת משתי המדינות הראשונות שהתירה את השימוש בסם לצרכיים רפואיים ולשימוש עצמי.

מהנתונים עלה באופן כללי כי חלה עלייה בשיעורי השימוש לרעה בקנאביס במהלך השנים 2007 עד 2012, עם העלייה המשמעותית ביותר במדינות בהן קנאביס הותר לשימוש באופן חוקי. במדגם אקראי של מדינות בהן מריחואנה מותרת רק לשימוש רפואי זוהתה עלייה משמעותית בשיעורי הפניות לחדרי מיון על רקע שימוש בקנאביס באותה תקופה. העלייה הגדולה ביותר תוארה בהוואי (עלייה של 55%), כאשר בניו-ג'רזי ובאריזונה נרשמה עלייה של 49% ו-32%, בהתאמה.

מעניין לציין כי כאשר החוקרים בחנו את המדינות שבהן כל סוג של מריחואנה הותר לשימוש, הם מצאו כי גם בטקסס חלה עלייה משמעותית בשיעור הפניות לחדרי מיון על רקע קנאביס (עלייה של 43.2%). עם זאת, באוקלהומה נרשמה עלייה של 7.21% בלבד ובדרום קרולינה נרשמה עלייה של 0.75% בלבד.

החוקרים מדווחים כי עם העלייה בגישה למריחואנה חלה עלייה בשיעורי הפניות לחדרי מיון על רקע שימוש בסם הנ"ל.


בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום