לידה: תמותה אמהית הכפילה עצמה

(0)
לדרג

מספר מקרי המוות עומד על 16 לכל 100 אלף לידות חי בארה"ב. לפי החוקרים, יותר מבעבר, למחלות רקע כרוניות, מחלות לב וכלי דם יש תרומה למגמה זו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

שיעורי התמותה על רקע הריונות בארה"ב ממשיכים לעלות והגיעו עד 16 מקרי תמותה בממוצע ל-100 אלף לידות של תינוקות חיים. כך עולה מהנתונים העדכניים לשנים 2006-2010, שפורסמו בכתב העת Obstetrics & Gynecology. לפי הנתונים, מחלות לב וכלי דם וזיהומים תרמו לעלייה בשיעורי התמותה, וניתן לומר כי יש שינוי בפרופיל הסיכון של נשים בגיל הפוריות.

במסגרת המחקר החוקרים אספו נתונים ממערכת Pregnancy Mortality Surveillance System וחישבו את שיעורי התמותה על רקע הריונות לפי שנה וקבוצת גיל של ארבע קבוצות אתניות: לבנים לא-היסאפנים, שחורים לא-היספאנים, היספאנים ואחרים.

מהתוצאות עולה כי שיעורי התמותה על רקע הריונות בשנים 2006-2010 עמדו על 16 מקרי תמותה ל-100 אלף לידות חי. אם מסתכלים גם על המוצא האתני, שיעורים אלו עמדו על 12 אצל הלבנות, 38.9 אצל האפרו-אמריקאיות, 11.7 בקרב היספאניות ו-14.2 מקרי תמותה בקרב אחרות. שיעורי התמותה על רקע הריון עלו עם גיל האם בכל הנשים ובכל קבוצות הגיל, כאשר באפרו אמריקאיות תועד הסיכון הגבוה ביותר לתמותה על רקע סיבוכי הריון.

במהלך הזמן, התרומה למקרי תמותה על רקע הריון של דימום, הפרעות יתר לחץ דם של ההיריון, תסחיף וסיבוכי הרדמה המשיכה לרדת, בעוד שהתרומה של מחלות לב וכלי דם וזיהומים עלתה.

לדברי החוקרים, בהשוואה לשנים קודמות, חלה עלייה בשיעורי התמותה על רקע הריונות בארצות הברית, כמו גם התרומה של מחלות לב וכלי דם וזיהומים לתמותה על רקע הריונות. אף שייתכן כי חל שיפור בזיהוי מקרי תמותה על רקע הריונות בארצות הברית, עלתה תרומתן של מחלות כרוניות למוות אמהי.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום הריון בסיכון גבוה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום