סוכר מסוכן יותר ממלח

(0)
לדרג

למרות ההמלצות התזונתיות להפחית בכמויות הסוכר והמלח, מסקירה חדשה עולה שהסוכר במזון מעובד מזיק יותר ומעלה הסיכון ללחץ דם ומחלות לב

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עכשיו זה מדעי - סוכר מסוכן יותר ממלח. לפי מחקר חדש, הפחתת הצריכה של תוספי סוכר ומזון מעובד עשויה להוביל לירידה בשיעורי יתר לחץ דם, כמו גם לירידה בסיכון למחלות לב. כך עולה מתוצאות סקירה חדשה, שפורסמו בכתב העת Open Heart. מהנתונים עולה כי סוכר, ולא מלח, הוא התורם העיקרי לסיכון להתפתחות יתר לחץ דם על רקע צריכת מזון מעובד.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקרים שונים וקבעו כי דיאטה עתירת סוכר עשויה לתרום משמעותית לסיכון למחלות לבביות ומטבוליות. הם גם מציעים כי הנחיות עתידיות בנוגע לתזונה נכונה ימליצו החלפת מזון מעובד במוצרי מזון טבעיים.

המסקנה מהסקירה הייתה חד משמעית: הסוכר מהווה סכנה גדולה יותר ללב מאשר מלח. עם זאת, המומחים טוענים כי ניתן היה לצפות לכך, לאחר שקרדיולוגים שמו לב כי ההמלצות להפחתת צריכת מלח לא הובילו לתוצאות המצופות.

ממצאים אלו צפויים לעורר מחלוקת, מאחר וסותרים את ההנחות הנוכחיות בנוגע לקשר בין דיאטה ומחלות לב וכלי דם. המחלוקת היא אם האשמה היא בסוכר או במלח, ומהנתונים הנוכחיים עולה כי צריכת סוכר אשמה לפחות באופן חלקי, אם לא האשמה העיקרית.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום