הקשר בין רעלת הריון לאוטיזם

(0)
לדרג

סקירה: לתינוקות של נשים שאובחנו עם רעלת הריון חמורה, סיכון גבוה של פי 2.3 בסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם, וסיכון גבוה פי 5.5 לעיכוב התפתחותי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

חשיפה עוברית לרעלת הריון, ובפרט לרעלת הריון חמורה, עלולה להביא לעלייה בסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם ועיכוב התפתחותי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו החודש בכתב העת JAMA Pediatrics.

מתוצאות מחקר CHARGE (Childhood Autism Risks from Genetics and the Environment) עולה כי חשיפה תוך-רחמית לרעלת הריון מלווה בעלייה יותר מכפולה מכפליים בסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם ועליה של למעלה מפי חמש בסיכון לעיכוב התפתחותי.

הסקירה כללה נתונים אודות 1,061 ילדים מהריונות יחידים, כולל 517 ילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, 194 ילדים עם עיכוב התפתחותי ו-350 ילדים בעלי התפתחות תקינה.

מבין הילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, 7.7% נחשפו לרעלת הריון, זאת בהשוואה ל-5.1% מהילדים עם עיכוב התפתחותי ו-3.7% מהילדים עם התפתחות תקינה. לאחר שלקחו בחשבון את רמת ההשכלה אמהית, מספר לידות והשמנת יתר לפני ההריון, נרשמה עלייה של פי 2.3 בסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם עם חשיפה לרעלת הריון.

כאשר החוקרים הגבילו את הסקירה לנשים עם רעלת הריון חמורה שאושרה ברשומות הרפואיות, נרשמה עלייה של פי 2.3 בסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם ועלייה של פי 5.5 בסיכון לעיכוב התפתחותי. הקשר בין רעלת הריון ועיכוב התפתחותי תואר בעיקר במקרים חמורים שכללו אי-ספיקת שליה.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום הריון בסיכון גבוה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום