האגודה למלחמה בסרטן נגד את"א

(0)
לדרג

באגודה איימו כי יפסיקו את מלגות המחקר אם לא יבוטל אירוע לגיוס סטודנטים של יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס; המלגות הסתכמו השנה ביותר מ-600 אלף ש"ח

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: סרטן ריאה

האגודה למלחמה בסרטן איימה להפסיק את הענקת המלגות לחוקרים באוניברסיטת תל אביב, בעקבות שיתוף פעולה של הפקולטה לניהול עם יצרנית ומשווקת סיגריות פיליפ מוריס. כשבוע לאחר פניית האגודה, הסכימו היום (ג') באוניברסיטה לבטל את האירוע.

הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב הזמינה לאחרונה סטודנטים לתואר ראשון ושני, הנמצאים לקראת סיום לימודיהם וללא ניסיון בשיווק, להצטרף לפרוייקט התמחות בחברת פיליפ מוריס בע"מ, המשווקת מוצרי טבק. הפקולטה ציינה בפרסום לסטודנטים כי זו "הזדמנות ייחודית" עבור הסטודנטים לניהול, אשר יוכלו לשמוע על פעילויות חברת הטבק, להכיר את מנהליה הבכירים ולשמוע על מגוון תפקידים בחברה.

כצפוי, באגודה למלחמה בסרטן, לא אהבו בלשון המעטה את המיזם. האגודה קראה לנשיא האוניברסיטה ולדיקאני הפקולטה לרפואה, מדעי החיים והניהול לבטל את האירוע לאלתר. כמו כן, הודיעה האגודה כי אם לא יתקבל ביטול לאירוע, שנועד להיערך ב-6 לינואר, יוקפאו מלגות המחקר החדשות אותן מעניקה האגודה, לחוקרים מאוניברסיטת תל-אביב. בשנת 2014 העניקה האגודה למלחמה בסרטן מענקי מחקר לחוקרים באוניברסיטת תל אביב בסדר גודל של יותר מ-600 אלף שקלים.

ארגון הסרטן הבינלאומי ה-UICC יצא לפני מספר שנים בהמלצה, שלא לשתף פעולה ולא לסייע לאוניברסיטאות, או מוסדות אחרים המסתייעים בכספי חברות הטבק. הוועד המנהל של האגודה למלחמה בסרטן אימץ בזמנו המלצה זו ואישרר אותה בישיבתו לפני יומיים.

פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, ולשעבר נשיא UICC כתב במכתבו לאוניברסיטה: "לא ייתכן שביד אחת נסייע לחוקרים המצוינים והמסורים שלכם להיאבק בסרטן, וביד השנייה אתם תעצימו ותעודדו תעשייה הרסנית ומחוללת סרטן".

כאמור, בעקבות הדברים נענו באוניברסיטת תל אביב לאולטימטום של האגודה למלחמה בסרטן. מהדוברות נמסר: "אוניברסיטת תל אביב החליטה לבטל את אירוע גיוס המתמחים של חברת הטבק פיליפ מוריס".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום