תרופה חדשה לסרטן העור

(0)
לדרג

FDA אישר לשימוש את ניבולומב תרופה פורצת דרך לטיפול בסרטן העור. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מינהל המזון והתרופות האמריקאי, FDA, העניק לאחרונה את אישורו לניבולומב, של חברת התרופות BMS (Bristol-Myers Squibb) לטיפול במלנומה, אשר לא ניתנת להסרה בניתוח. על פי הארגון האמריקאי, התרופה מתאימה לחולים במלנומה גרורתית בשלב התפתחותי מתקדם, במקרים שבו גידול המלנומה כבר לא ניתן להסרה בניתוח כירורגי וכאשר אינו מגיב לתרופות אחרות. האישור מסתמך על מחקרים קודמים שהראו כי התרופה יעילה קלינית ומשפרת את תוחלת החיים בחלק מהמטופלים.

מחקרים קליניים הראו כי חלק מחולי מלנומה מתקדמת שלא הגיבו לטיפולים קונבנציונליים הראו תגובה מיטיבה לטיפול בניבולומב ובחלקם תוחלת החיים השתפרה באופן משמעותי (63% מהחולים שרדו בשנה הראשונה). מחקר נוסף עם ניבולומב לחולי מלנומה גרורתית אף הופסק בטרם עת בעקבות תוצאות בדיקת ועדת ביקורת בלתי תלויה, אשר הצביעו על יתרון משמעותי בהשרדות בקבוצת ניבולומב בהשוואה לקבוצת ביקורת שטופלה בכימותרפיה ולחולים בקבוצת הביקורת ניתנה אפשרות לקבל טיפול ניבולומב.

ניבולומב היא תרופה אימונותרפית אשר ניתנת במתן תוך ורידי לטיפול במלנומה. תחום האימונתרפיה עוסק בחיזוק המערכת החיסונית של הגוף במטרה להילחם ולהשמיד את התאים הסרטניים, זאת במקום התרופות הכימותרפיות המסורתיות, אשר יעילותן מוגבלת וכן מסבות נזק למערכות הגוף הבריאות של המטופל תוך כדי פגיעה בתאי בגידול. ניבולומב הינו נוגדן חד שבטי המנטרל את מולקולת 1-PD, אשר מגבילה את פעילות המערכת החיסונית ולא מאפשרת לה לתקוף את תאי המלנומה. בניגוד לתרופות נגד סרטן העור שנעשו לשימוש עד היום, הניבולומב לא פועלת נגד הגידול, אלא רק את המערכת החיסונית באופן שתוכל להתמודד עם הגידולים ללא תופעות לוואי רבות, ביעילות גבוהה מאוד וארוכת טווח.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ושומות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום