תלונה על הטעייה באריזות הביצים

(0)
לדרג

לטענת המועצה לצרכנות, התמונות המופיעות על אריזות הביצים שונות באופן קיצוני מהתנאים שבהם מוחזקים העופות, דבר המעלה חשש להטעיה למטרת רווח

מאת: מערכת zap doctors

המועצה הישראלית לצרכנות פנתה אתמול (א') לרשות להגנת הצרכן, בשל חשש להטעייה על גבי אריזות הביצים. לטענת המועצה לצרכנות, החברות המשווקות את הביצים מציגות מצגי שווא העלולים להטעות את ציבור הצרכנים, בניגוד חוק הגנת הצרכן, כשהתמונות והאיורים הפסטורליים המוצגים על גבי האריזות, מציגות תמונה השונה באופן קיצוני מהתנאים שבהם מוחזקות התרנגולות בפועל.

המועצה לצרכנות ביצעה את הבדיקה של אריזות הביצים המשווקות על ידי שלוש חברות: תנובה, משק גליקסמן וחברת מ. לסר בע"מ. לעמדת המועצה לצרכנות, התמונות והמלל (המציגים לעיים תרנגולות חייכניות ושמחות באחו ירוק) עלולים להטעות את ציבור הצרכנים לחשוב שמדובר בביצים אשר הוטלו על ידי תרנגולות, אשר אינן כלואות בכלובים צפופים אלא נהנות מתנועה חופשית, הטלה על מצע טבעי וכיוצא בכך, תנאים שאינם מתקיימים בפועל.

לדברי מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, הניסיון המכוון להציג תמונה כזו מעלה חשש להטעיה כלפי ציבור הצרכנים ואוהבי בעלי החיים למטרות של גריפת רווחים, מקום שבו לא היו באים לעולם בהצגת עובדות אמת. במקרה זה, אומר עו"ד פלג, אף מוסיפים המשווקים חטא על פשע, שכן הם גורמים לציבור להיות שותף בעל כורחו וללא ידיעתו בפרקטיקה אכזרית כלפי בעלי חיים.

חשוב להבהיר כי לולי סוללה, היא שיטת גידול מתועשת ורווחת ביותר בעולם, שבה מוחזקות אלפי או רבבות תרנגולות המטילות בכלובים צפופים, הערוכים במספר קומות ואשר מונעים מהתרנגולות מגע עם קרקע טבעית, תנועה חופשית, קינון או דגירה וכדומה. שיטת גידול זו גורמת לסבל לעופות בהיותם מוגבלים בתנועתם וביכולת לפרוש את כנפיהם, ולעתים אף גוררת פציעות של ממש בגלל הצפיפות והחיכוך ביניהם, ולכן בעולם פועלים להסדיר סימון מפורש על האריזות שיידע את הצרכן ביחס לאופן גידול התרנגולות.

בואו לדבר על זה בפורום וטרינריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום