הנקה: הגנה מפני סרטן

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא שהנקה למשך 4 חודשים מצמצמת את הסיכון של האם לחלות בסרטן השד; המחקר מצטרף לעדויות קודמות המצביעות על תועלת ההנקה לאם ולתינוק

מאת: מערכת zap doctors

תועלת גם לאם. הנקה למשך 12 שבועות עשויה לצמצם את הסיכון לחלות בסרטן שד בכ-20%, כך לפי סקירה חדשה שהוצגה לאחרונה בכינוס בנושא סרטן השד בסן אנטוניו, ארה"ב.

הסקירה כללה 27 מחקרים, שהקיפו בסף הכל נתונים של 750 אלף נשים, 36 אלף מהן חלו בסרטן הש במשך שלושים שנות המעקב שבהן בוצעו המחקרים. המחקר הובל על ידי בית הספר לרפואה של אוניברסטית וושינגטון ובית חולים הר סיני. נמצא שהנקה תורמת לירידה בסיכון לסרטן השד, וההגנה גוברת ככל שמניקים יותר. כמו כן כן ההנקה עשויה להגן על האם מפני סוגי סרטן שד אלימים יותר.

עד 60% ירידה בסיכון ללוקמיה וללימפומה

לדברי החוקרים, ידוע זה מכבר כי השינוים ההורמונליים בזמן ההריון והיווצרות חלב אם אחראים לירידה בסיכון לסרטן השד. נשים לרוב אינן מבייצות בזמן הנקה מלאה, והדבר משמש כהגנה נגד סרטן השחלות. כמו כן קיימת הסכמה גורפת בקרב הממסד הרפואי על תרומתה של ההנקה לבריאות התינוק.

כך למשל, נמצא במחקר ישראלי, מומן על ידי האגודה למלחמה בסרטן, הנקה עשויה להפחית באופן משמעותי (בכ-60%) של הסיכון לפתח לוקמיה ולימפומה בגיל הילדות.

ד"ר ליטל קינן בוקר ואפרת אמיתי מאוניברסיטת חיפה ערכו את המחקר בקרב אמהות של 190 ילדים ישראלים שאובחנו עם סרטן הדם - לוקמיה או לימפומה - סרטן של בלוטות הלימפה, שהיו בני שנה עד 19 בין השנים 2005- 2013. כקבוצת ביקורת שימשו אימהות של 384 ילדים בריאים שנבחרו מסביבתם הקרובה של הילדים החולים. בשתי הקבוצות רואיינו האמהות באמצעות שאלונים.

תוצאות מוקדמות של המחקר מצביעות על כך שהנקה מפחיתה באופן משמעותי (בכ-60%) את הסיכון לפתח לוקמיה ולימפומה בגיל הילדות, בהשוואה למתן תחליפי חלב. הנקה מלאה למשך 4 חודשים ויותר, או הנקה המשלבת תוספות תזונתיות המומלצות לגיל התינוק, למשך 12 חודשים ויותר, מפחיתה את הסיכון לפתח לוקמיה ולימפומה ב-40% לעומת הנקה של פחות מ-4 חודשים בלבד.

בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום