בשורה: תומך מתכלה חדש

(0)
לדרג

התומך המתכלה הראשון בעולם מאפשר תמיכה לאורך פרק הזמן הדרוש לעורק על מנת להחלים באופן טבעי. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

אבוט משיקה בישראל את התומך המתכלה הראשון בעולם Absorb, מכשור רפואי פורץ דרך בטיפול במחלת עורקים כלילית, המחלה הנפוצה ביותר מבין מחלות הלב, הודות ליכולתו להתמוסס בגוף תוך פרק זמן מבוקר.

מדי שנה מבוצעים במדינת ישראל כחמישים אלף צנתורים, אבסורב הוא מכשור רפואי ראשון מסוגו לטיפול במחלת עורקים כלילית (CAD), המחלה הנפוצה ביותר מבין מחלות הלב וגורם התמותה הראשון בעולם בקרב בני 60 פלוס, המטופלים כיום באמצעות צינתור. עד היום ניתן היה למצוא בישראל אך ורק סטנטים המושתלים בגופו של המטופל ונשארים בגוף לצמיתות. הסטנטים נמצאים בשימוש בעולם ובישראל קרוב ל-25 שנה וכעת, אבוט מציגה את אבסורב, התומך המתכלה המאפשר תמיכה לאורך פרק הזמן הדרוש לעורק על מנת להחלים.

התומך פועל על ידי שחזור זרימת הדם בלב בדומה לסטנט מתכתי, אך הוא מתמוסס בתוך הגוף עם הזמן, בהותירו אחריו כלי דם גמיש יותר, אשר ביכולתו להמשיך בתפקוד ובתנועה טבעיים יותר מפני שהוא חופשי מהסטנט המתכתי הקבוע. אבסורב עשוי מחומר בשם פוליאקטיד, חומר המתמוסס באופן טבעי, אשר שימושו נפוץ בשתלים רפואיים כגון תפרים מסיסים.

היתרונות לטווח הארוך של התומך המתמוסס הם שהתומך מאפשר לכלי הדם להתרחב ולהתכווץ לפי הנדרש, בכדי להגביר את זרימת הדם בלב בתגובה לפעילויות רגילות כגון התעמלות. כמו כן, קיימת הרחבת האפשרויות בטיפול ובאבחון, מה שמוביל להפחתה בעלויות; צמצום הצורך לטיפול ארוך טווח בתרופות נוגדות קרישה ושחרור התערבויות עתידיות מהפרעותיו של שתל קבוע, כגון אשפוזים חוזרים הנובעים מצורך בהתערבויות פולשניות חוזרות.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום