לא צריך מדחום, תורידו אפליקצה

(0)
לדרג

לעקוב אחרי הממצאים ואפילו לדווח ולשתף בין משתמשים אחרים בממצאים והתסמינים, מה שיצור מפת תחלואה אזורית ולא רק בהקשר של קורונה. אלו האפליקציות שיאפשרו לכם למדוד חום ועוד מגוון אפשרויות באמצעות הסמארטפון

מאת: מערכת zap doctors

מלבד נוחות השימוש שמייצרות האפליקציות והפיכת החוויה לקלה ואפילו נעימה יותר בחלק מהמקרים, היתרון הגדול של השימוש בהן הוא האפשרות לבצע מעקב חכם אחר מצב הבריאות של בני המשפחה ובחלקן אף לקבל אינפורמציה חשובה על המתרחש בסביבתכם. אמנם הסמארטפונים שלנו עדיין לא יכולים למדוד חום בכוחות עצמם וזקוקים למכשור נלווה, אך התחום נמצא כל הזמן בהתחדשות ופיתוח וגם היום, מרגע שהצטיידתם בציוד המתאים (אותו אפשר להזמין דרך אתרי החברות) – מגוון האפשרויות המועילות יהיו ממש בכף ידכם.

מדחומים ללא מגע הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולריים, אפילו לפני שהקורונה נכנסה לחיינו והפכה את מדידת החום לטקס כמעט קבוע בכניסה לכל חנות. השימוש במד חום שאינו דורש מגע מקל על מדידת החום בעיקר אצל ילדים ותינוקות, אך הופך את החיים פשוטים יותר גם למבוגרים בינינו. כיום אפשר לוותר על המדחום לחלוטין ולמדוד את טמפרטורת הגוף שלכם ושל ילדיכם באמצעות אפליקציות בלבד, יש לכם כמה אפשרויות לעשות זאת:

Kinsa Smart Thermometer

המדחום החכם של חברת Kinsa קיים הן כמכשיר למדידת חום דרך הפה (או הרקטום, בתינוקות) והן כמכשיר למדידת חום דרך האוזן. ניתן להשתמש בו כמדחום רגיל לכל דבר גם ללא כל קשר לאפליקציה, אך אם תחליטו להוריד את האפליקציה ולהתחבר אל המדחום דרך ה- Bluetooth, תקבלו שורה של אפשרויות מעניינות: יצירת חשבון אישי הכולל את היסטוריית השימוש במדחום ואפשרות לגישה ממכשירים שונים, ביצוע מעקב אחר נטילת תרופות והגדרת תזכורות ואפילו הפעלת אנימציה מיוחדת על מסך הסמארטפון כדי להרגיע את הילדים ולאפשר מדידת חום מדויקת. האפליקציה, שקיבלה את אישור ה- FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) מבחינת דיוק ובטיחות, אוספת תוך כדי פעילותה נתונים אנונימיים ובאמצעותם מייצרת מפת תחלואה אזורית. האפליקציה מאפשרת גם יצירת קבוצות משתמשים רלוונטיות למעקב אחר מצב התחלואה בבית הספר או במקום העבודה.


Kinsa Health צילום מסך 41 Kinsa Health צילום מסך 41

כדי למדוד לילדים חום בקלות, מספקת האפליקציה אנימציה שתמשוך את תשומת לב הילדים עד לגמר מדידת החום. יש לציין כי יש בעיה עם משיכת תשומת לב הילדים מאחר והסמארטפון מחובר אל המדחום בעת המדידה, לכן זווית הראייה של הילד לא תהיה אופטימאלית בעת מדידת החום.

האפליקציה מאפשרת גם לעקוב אחר רמת התחלואה באזור בעזרת מידע חיצוני אשר היא אוספת, בהתבסס על הסימפטומים שעליהם דיווחו לאפליקציה אנשים המתגוררים בסביבה. ניתן גם ליצור קבוצות של בית הספר של הילדים או של העבודה בתוך האפליקציה כדי לדעת כמה אנשים חולים יש ומה התסמינים שלהם.
המטרה המוצהרת של האפליקציה היא לא רק לשפר את המידע הפרטי, אלא גם לעקוב אחר התפרצות מחלות באזורים שונים.

Swaive Thermometer

מדחום נוסף שיצא ב 2015 לשוק הוא מדחום האינפרא-אדום למדידת חום באוזן של Swaive. מד החום מתחבר אל האייפון באמצעות בלוטות'. על המדחום יש מסך עליו מוצגת הטמפרטורה הנמדדת. בנוסף, על המדחום יש פנס קטן אשר יכול לעוזר להורים למדוד את חום ילדם כאשר הילד ישן.

האפליקציה מציגה את היסטורית הטמפרטורה של החולה וגרפים המציגים האם החום במגמת עלייה או ירידה. ניתן גם להחליט מי יכול לראות את הנתונים ולחלוק אותם עם רופאים וקרובי משפחה באופן מיידי.

iCelsius

iCelsius הוא חיישן למדידת טמפרטורה ולחות המתחבר למכשירי אנדרואיד ואפל באמצעות ה-Wifi. דרך האפליקציה ובאמצעות החיישן ניתן למדוד את טמפרטורת הגוף, את טמפרטורת החדר ואפילו טמפרטורה של מכשירים חשמליים, פורמולה לתינוקות, מרכיבי מזון שונים ועוד. האפליקציה מאפשרת לכם גם לייצר גרפים במעקב אחר המדידות שביצעתם, להגדיר גבול גבוה/ נמוך של טמפרטורה רצויה ולקבל התראה כשהוא נחצה.

VitaDock

ה- VitaDock של חברת Medisana הוא בעצם מערכת אביזרים שלמה שמלווה באפליקציה המאפשרת לכם לשמור על הבריאות דרך הסמארטפון. חוץ ממדידת חום תוכלו למדוד דרך האפליקציה גם את לחץ הדם ואת רמת הסוכר בדם ואפילו להתחבר למשקל חכם. הממשק הנוח של האפליקציה מאפשר לכם לשמור את כל הנתונים ולנהל מעקב על פי ימים, שבועות, חודשים או שנים.



בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום