מקצועות הבריאות: הקלות לעולים

(0)
לדרג

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הסדרת הכרה בתעודות במקצועות הבריאות שהוכשרו מחוץ לישראל; בעיקר פיוזיתרפיסטים ועוסקים בהפרעות תקשורת

מאת: מערכת zap doctors

פיזיותרפיסטים וקלינאי תקשורת שלמדו מחוץ לישראל יכלו בקרוב לזכות בהכרה ולקבל רישיון לעבוד בישראל. כך לפי התיקון להצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, שאושרה אתמול (ג') במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

לפי הצעת החוק, של חבר הכנסת שמעון אוחיון (ישראל ביתנו) ואחרים, יש להוסיף להוראות המעבר הקבועות בחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, התשס"ח-2008, הוראות שיזכו בתעודה עוסקים ותיקים, שעבדו במקצועות הפיזיותרפיה והטיפול בהפרעות בתקשורת מחוץ לישראל במדינות בהן יכיר המנהל, ושבשל הבדלים בהכרה בתואר הנלמד אינם זוכים להכרה בלימודיהם במקצוע.

מטרתה של הצעות החוק הוא להטיב עם העולים החדשים אשר צברו ניסיון רב שנים במקצועות אלו בחו"ל (ואף עולים אשר אלו, עסקו במקצוע אך בשל הבדלי ההכרה בתואר הנלמד במקצועות אלו למשל בצרפת אינם זוכים להכרה במקצוע בישראל), ולהקל את קליטתם בארץ.

"מטרת החוק היא לעודד עלייה ולהסיר חסמים בקרב אילו המבקשים לעלות לישראל", נימק ח"כ אוחיון. "בעוד שבמדינות המוצא הם רשאים לעסוק במקצוע ללא הגבלות כל שהן, כאן הם נתקלים בחסמים. רק היום התפרסם סקר לפיו 90% מהישראלים חושבים שעל המדינה לפעול על מנת להעלות את יהודי העולם ארצה, וחוק זה הוא חלק מפעילות זו.

10 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום פיזיותרפיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום