רמב"ם: תור לרופא - באותו היום

(0)
לדרג

מרכז רפואי רמב"ם כבר חונך פיילוט המיישם את מטרות ועדת גרמן, ומאפשר תור לרופא מומחה במחלקת אא"ג עוד באותו היום. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

דו"ח משרד הבריאות, המפרט את זמני ההמתנה לניתוחים שאינם דחופים בבתי החולים הציבוריים, הציף שוב את אחת הבעיות העיקריות מהן סובלת מערכת הבריאות הציבורית - התורים הארוכים בהמתנה לרופא ולטיפולים השונים שניתנים בבתי החולים.

בקריה הרפואית רמב"ם החליטו כבר עכשיו לפעול ברוח ועדת גרמן הפועלת לקיצור התורים, והפעילו תוכנית חדשה המאפשרת לציבור לקבוע תור לבדיקת רופא מומחה, בפרק זמן של פחות מ-24 שעות מרגע הפניה. התוכנית החלה לפעול במהלך החודשים האחרונים, והשירות כרוך בהתחייבות קופת החולים בלבד, ללא תשלום נוסף.

לדבריו של פרופ' גיל זיו, מנהל מחלקת אא"ג ניתוחי ראש צוואר בבית החולים שיזם את התוכנית, "כיום זמני המתנה לבדיקת רופא מומחה בתחום אא"ג בבתי החולים הציבוריים, נעים בין חודש לשישה חודשים, אך בעקבות המנגנון שפיתחנו, זמני ההמתנה מתקצרים לפחות מ-24 שעות, אם המטופל חפץ בכך. משמעות הדבר היא שאדם אשר יתקשר לתאם תור במחלקה ברמב"ם ויבקש לראות רופא מומחה בהקדם האפשרי, יתקבל למרפאה לכל היותר למחרת היום".

במהלך שנת 2013 התקבלו במחלקת אא"ג ברמב"ם 14,000 חולים לבדיקות וטיפולים שונים, עליה של 40% בהיקף הפעילות לעומת השנים שקדמו לה. נוכח הפעלת תוכנית קיצור התורים ובשל מגמות נוספות, ברמב"ם צופים עלייה נוספת של עוד כ-30% בהיקף פעילות המחלקה: "אנו מעריכים שיהיה עומס", אומר פרופ' גיל. "יחד עם זאת, מחלקת אא"ג מתחייבת לקבלת המטופלים בפרקי הזמן שהצבנו לעצמנו, גם בהיקף פעילות גדול יותר. הצוות נערך בהתאם, מבעוד מועד, כדי לעמוד בהתחייבות הזו".

איך עושים זאת הלכה למעשה? אחת הפעולות שנעשו לשם כך היא שימוש ביתרונה הברור של מערכת הבריאות הציבורית מומחים וניסיון טיפולי. בתחום של גידולי הראש והצוואר, לדוגמה, קיימים גורמים רבים העשויים להשפיע על ההחלטות הטיפוליות ועל מהלך המחלה. מחקרים רבים מראים כי תוצאות הטיפול על ידי רופא בודד כפי שקיים במערכת הפרטית, הינן טובות פחות מאשר במערכת המשלבת טיפול על ידי צוות רופאים בעלי התמחויות שונות כפי שמיושם ברמב"ם. למעשה, עבודות שנעשו בנושא, מצביעות על עלייה של 30% בסיכויי החלמה מגידולי ראש צוואר, כאשר הטיפול ניתן על ידי צוות רב תחומי, כפי שנהוג במרכזים האוניברסיטאיים.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום