הלבנת שיניים בשעה אחת

(0)
לדרג

איך תשיגו שיניים לבנות אפילו יום אחד לפני החתונה? מהן שתי השיטות הנפוצות והיעילות להלבנה? ומדוע כדאי להימנע מאכילת סלק ומשתיית קוקה קולה לאחר הטיפול?

מאת: ד"ר גיל פיינר

היום ניתן להלבין שיניים ביעילות ובמהירות בטיפול של כשעה אחת במרפאה, אפילו יום אחד לפני מאורע חשוב כמו חתונה, פגישה גורלית או נסיעת עבודה לחו"ל- מצבים בהם הותרת רושם טוב היא מהותית ויכולה לקבוע גורלות. זאת לעומת השיטות הרווחות להלבנת שיניים, שאורכות מספר שבועות ודורשות טיפולים יומיומיים.

הלבנת שיניים היא טיפול המתאים לכל אדם המעוניין לשנות את צבע שיניו. הטיפול מתאים לאנשים מעל גיל 18, ואינו מומלץ לצעירים מתחת לגיל 13 בשל רגישות העלולה להיווצר בשיניים צעירות בעקבות התהליך. חומר ההלבנה הוא למעשה ג'ל שקוף המתפרק על השיניים למי חמצן בריכוז הטיפולי הנדרש להלבנת השיניים.

כיצד מתבצעת השיטה המהירה להלבנת שיניים?

שיטה זו הינה מהירה, ומתאימה למטופלים המעוניינים לבצע טיפול זריז לפני אירוע חשוב או לאלה שאינם יכולים להתחייב לטיפול ולשינויי דיאטה במשך מספר שבועות. הטיפול מתבצע בקליניקה של רופא השיניים, כאשר תחילה יבצע הרופא בדיקה אם התהליך מתאים לכם. על השיניים יונח ג'ל הלבנה מיוחד וכדי לשפעל את פעולת ההלבנה, תופעל מנורה הפולטת אור כחול. תוך שעה תתקבל התוצאה המבוקשת (ניתן להבהיר את השיניים עד ל-8 דרגות צבע ע"פ מפתח צבעים מיוחד שיש במרפאה).

הטיפול עצמו בטוח ואינו מזיק לשן. חלק קטן מהמטופלים עשוי לחוש כאב עמום או רגישות בשיניים במשך ולאחר הטיפול, אך אלו נפתרים בדרך כלל על ידי שימוש במשחות שיניים המיועדות לשיניים רגישות והימנעות משתיית משקאות חמים או קרים במשך 24 שעות לאחר הטיפול.

מה יתרונות השיטה המהירה על פני השיטה הוותיקה?

השיטה הוותיקה להלבנת שיניים היא הבהרת שיניים עצמאית בבית. זאת מתבצעת בשלב ראשון אצל רופא השיניים, המכין תבניות שקופות מותאמות לשיניים העליונות והתחתונות של המתרפא האינדיבידואלי, ובתוכן המטופל מניח את הג'ל הרצוי בעצמו, ומרכיב את התבניות על השיניים באופן עצמאי בביתו.

על המטופל לשהות עם התבניות והג'ל בפה בין חצי שעה ביום, לבין שינה של לילה שלם, למשך כשבועיים, תלוי בריכוז החומר ובמקרה הספציפי. המטופל נדרש לשמור על השיניים מלבוא במגע עם נוזלים כהים כמו קפה, תה, רטבים, ולהימנע מעישון למשך תקופת הטיפול הפעיל ולפחות שבועיים נוספים. סך הכל לפחות חודש ימים וזאת מכיוון שהשיניים, לאחר טיפול ההלבנה, סופחות את הצבענים שבחומרים האלו במידה מואצת יותר מהרגיל.

הלבנת שיניים במרפאה היא הליך טיפולי חד פעמי ומקצרת לחצי את הזמן בו השיניים רגישות יותר לצביעה חיצונית ונדרש מהמטופל להימנע מצבענים אלו למשך שבועיים בלבד, במקום להיזהר במשך חודש שלם.

כיצד ניתן לשמור על תוצאות הההלבנה?

הלבנת שיניים תשמר את תוצאתה לפרק זמן של בין שנה לשנתיים. כיום ישנן עדויות לכך שהטיפול המהיר מחזיק מעט יותר זמן מהטיפול הביתי. יחד עם זאת, שמירת תוצאות הטיפול תלויה בהרגלי החיים של המטופל: שמירה על היגיינת הפה וחזרה, פעם בשנה למספר ימים של הליך ההלבנה, מסייעים לשמר את אפקט ההלבנה למספר שנים. לעומת זאת, עישון, שתייה מרובה של קפה, תה ומשקאות קלים כהים - עשויים לגרום להצהבה חוזרת של השיניים.

האם ניתן לכוון לבהירות או לגוון מסוים?

לא ניתן לכוון במאה אחוז את מידת וגוון ההלבנה. ולכן, כאשר ישנם שחזורים גלויים לעין באזור המיועד להלבנה, יש סיכוי שבסיומה יהיה צורך להחליפם. בבדיקה המקדמית יתייחס הרופא לכך.

האם חומר ההלבנה עושה נזק כלשהו לשיניים?

חומר ההלבנה הוכח כחומר בטוח לשימוש, שאינו גורם לכל נזק לשן. תופעת לוואי שעלולה להתעורר בעקבות הטיפול היא כאמור, רגישות לטמפרטורה או כאב עמום, וזו חולפת מעצמה תוך מספר ימים לאחר הטיפול.

ד"ר גיל פיינר הוא רופא שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום