סרטן השד: מרפאה לנשאיות BRCA

(0)
לדרג

מוטציה בגנים BRCA1 ו-BRCA2 עלולה לגרום למחלה בסיכוי של 50% עד 80%. מרפאה חדשה ברמב"ם נועדה לעקוב אחרי אוכלוסיות בסיכון ולסייע לחולים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מרפאה חדשה לנשאיות גנים שמוטציה בהם עלולה להוביל לסרטן השד תיפתח בשנה הבאה בשנה הבאה בבית חולים רמב"ם. במרפאה יטופלו נשאיות לנשים שאובחנו עם מוטציה כזו, ונשים שאינן נשאיות, אך נמצאות בסיכון גבוה להתפתחות סרטן שד בעתיד.

המרפאה הוצגה ביום העיון השנתי בנושא סרטן השד שנערך החודש ברמב"ם. אוכלוסיית הנשים נשאיות של המוטציה בגנים BRCA1 ו-BRCA2. פרופ' משנה קליני חגית בריס פלדמן, מנהלת המכון הגנטי ברמב"ם מסבירה: "מי שנושא את מוטציות בגנים הללו, עלול לחלות בסרטן שד בסיכוי של 50% עד 80%. ברגע שאנחנו מזהים את המוטציה הגנטית התורשתית, אנחנו יודעים לבנות מעקבים רפואיים מותאמים אישית אחר המטופלים והמטופלות לפי מין, גיל, מוצא עדתי והיסטוריה משפחתית".

"כחלק מתפיסה רחבה הוחלט להכפיף את כל מרכיבי ההתמודדות עם סרטן השד תחת כנפי מערך אחד, מערך בריאות השד. המרפאה החדשה היא חלק מתפיסה זו של "ONE STOP SHOP" תיתן את כל הליווי הרפואי משלב המיפוי הגנטי, ייעוץ, אבחון, התערבות טיפולית ומעקב. למעשה, "כבר היום ניתן לפנות למרפאה כדי לקבל ייעוץ, ליווי והכוונה", כך אמר ד"ר לירון אלדור מנהל המערך לבריאות השד והוסיף כי "מערך בריאות השד כבר פועל על פי עקרונות הגישה המולטי-דיסיפלינארית ומשלב היבטים רבים של דימות, כירורגיה, אונקולוגיה, גנטיקה, פלסטיקה, טיפולים הוליסטיים, ציוד, טכנולוגיה ושיטות מהמובילות בעולם. כל זה נועד גם לנשים בריאות לצורכי אבחון והכוונה אבל גם עבור נשים הנמצאות באמצע ההליך הרפואי".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום