כך תדעו: מיהו רופא מומחה?

(0)
לדרג

על מנת למנוע הטעיית מטופלים, משרד הבריאות מוציא חוזר חדש לצוותים הרפואיים ומחדד מי רשאי להיחשב למומחה וכיצד להזדהות בעל פה ובכתב

מאת: מערכת zap doctors

שלא יעבדו עליכם. חוזר חדש של משרד הבריאות, מבהיר שוב את אופן השימוש בתואר מומחה על ידי רופא; על מנת למנוע הטעייה של מטופלים על הרופא להציג את תפקידו בצורה ברורה, בשמו המלא ובתוארו המקצועי. לפי המסמך, רופא בעל תואר מומחה לפי תקנות הרופאים (כלומר מי שיש בידו אישור תואר מומחה ועמד בבחינות), יציין בתג הזיהוי ובעל פה כי הוא רופא מומחה בתחום המומחיות שבו שניתן לו התואר בלבד. כמו כן אין לציין מומחיות שאינה מוסדרת בתקנות.

על רקע הבלבול הקיים בנושא, כולל החוזר דוגמאות ספציופיות: למשל אם הרופא המומחה מנהל תחום מסוים, הוא רשאי לציין לצד תואר המומחה את תחום השירות או היחידה אותה הוא מנהל. לדוגמה - ד"ר ישראל ישראלי, מומחה בכירורגיה אורתופדית. מנהל שירות, כירורגיה של כף היד".

דוגמה נוספת היא של רופא שאינו בעל תואר מומחה, אך עוסק בתחום שירות מסוים ברפואה רשאי לציין בתג הזיהוי ובעל פה את היותו רופא וכן את המחלקה או המרפאה בה הוא עובד. לדוגמה: ד"ר ישראל ישראלי, רופא, מרפאת ילדים או ד"ר ישראל ישראלי, רופא, מחלקה פנימית א'.

רופאים מתמחים, נדרשים להבהיר את מעמדם גם הם. הרופא יוכל לציין כי הינו רופא העובד במרפאה או במחלקה מסויימת אך ללא ציון של היותו מומחה, לדוגמה - ד"ר ישראלי ישראלי, מתמחה ברפואת נשים". אין לכתוב - ד"ר ישראל ישראלי, רופא נשים.

על מנת להקל על הזיהוי, נדרש כי הרופא יישא במקום בולט על בגדיו תג זיהוי הנושא את שמו וסמל המוסד הרפואי; התג יכלול לפחות את הפרטים הבאים, בכתב דפוס שחור ברור בגודל של 5 מ"מ לפחות: שם פרטי ושם משפחה ותפקיד לצד תמונה עדכנית בגודל של 2X2 ס"מ לפחות.

הוראות החוזר חלות על רופאים העובדים במסגרות רפואיות בבתי חולים, במרפאות של קופות החולים, במרפאות פרטיות וכל מסגרת טיפולית אחרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום