שיבושים באספקת התרופה דפלפט

(0)
לדרג

בעקבות שיבושים באספקת טבליות Depalept לטיפול באפילפסיה של חברת כצט, מתפרסמות הנחיות חדשות למתן התרופה: דפלפט כרונו במקום דפלפט EC

מאת: מערכת zap doctors

בשל בעיות ייצור מורגשים שיבושים באספקת התכשירים Depalept 500 enteric coated tablets ו-Depalept 200 mg tablets של חברת כצט, ומשרד הבריאות בהתייעצות עם איגוד הנוירולוגיה בישראל מפרסם היום (א') הנחיות חדשות לטיפול בחולים. מדובר בתכשירים לטיפול במחלת הנפילה (אפילפסיה), שבהם חל איסור לבצע החלפה גנרית עקב החשש ליציאת המטופל מאיזון.

לפי הפרסום, במקרה של מחסור בתכשירים, יש להעביר מטופלים לתרופה בשם Depalept Chrono, במינון יומי כולל זהה לטיפול הקודם ב-Depalept EC מחולק לשתי מנות יומיות, אלא אם הנוירולוג סבור שניתן להסתפק במנה חד יומית במקרה הספציפי.

אם לא ניתן להגיע למינון הקודם המדויק תוך שימוש בכפולות של 250 מ"ג (דפלפט כרונו ניתן לרשום בכפולות של 250 מ"ג), יש לתת את המינון הקרוב ביותר. ניתן לחילופין גם לרשום Valporal של חברת טבע, אך תרופה זו צריכה להינתן ב-3 מנות ליום.

כמו כן יש לבדוק רמת valproate בדם לפני המעבר, ושוב שבועיים לאחר המעבר לטיפול החדש. המדידה תתבצע לגבי רמת שפל (trough level) לפני נטילת התרופה בבוקר. אם נצפה הבדל של למעלה מ-10% בין שתי הבדיקות, יש להתייעץ עם הנוירולוג המטפל. יש לעקוב אחר תסמיני מינון יתר שכוללים רעד, ובמקרים חמורים יותר סימני אנצפלופתיה וכן אחר סימנים ליציאה מאיזון.

מאחר שהמחסור נבע מקושי בייצור, חשוב להמשיך ולנטר את המטופלים באופן הדוק בתקופה הקרובה עם חזרה למלאי של תכשירי Depalept של חברת כצט רמות Valproate בדם ,סימנים ליציאה מאיזון או סימני רעילות.

בכל מקרה, מנחים במשרד הבריאות את המטופלים ליצור קשר עם הרופא המטפל אם הם חווים התקף או תופעות לוואי במעבר לתכשיר חלופי ובתקופה הקרובה עם חזרת תכשירי Depalept למלאי.

יש לדווח למשרד הבריאות על כל חשש לתופעות לוואי או יציאה מאיזון בעקבות מתן התכשיר.

בואו לדבר על זה בפורום אפילפסיה בילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום