משקפי גוגל - ראייה לא מושלמת

(0)
לדרג

הרכבת משקפי גוגל אולי משחררת את הידיים, אך גורמת לאובדן של לפחות חלק משדה הראייה; לדעת החוקרים יש לערוך בדיקות נוספות בנושא

מאת: ד"ר עמית עקירוב

משקפי גוגל מאפשרים להשתמש במחשב ללא בידיים, אך מנגד, הרכבת משקפיים אלו גורמת לאובדן של לפחות חלק משדה הראייה; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו החודש בכתב העת JAMA.

החוקרים מדווחים כי שלושה מבין שלושה ממי שהרכיבו את משקפי גוגל נבדקו ואובחנו עם נקודות עיוורות ברביע הימני העליון של שדה הראייה. בנוסף, החוקרים בחנו 132 תצלומים של משתתפים שהרכיבו משקפי גוגל ומצאו כי במשתמשים אחרים גם כן תועדה שכיחות גבוהה יותר של נקודות עיוורות. עם זאת, החוקרים מודים כי יש להשלים מחקר גדול יותר לאישור המחקרים.

שלושת המשתתפים במחקר, שהרכיבו לראשונה משקפי גוגל לפי המלצת היצרן לפרק זמן של שישים דקות, עברו בדיקות שדה ראייה עם משקפי גוגל ועם משקפיים רגילים. התוכנה כובתה בכדי למנוע הסחות דעת. בשלושת המשתתפים זוהו נקודות עיוורות עם משקפי גוגל, שלא הופיעו בעת הרכבת משקפיים רגילים. הראייה של המשתתפים הייתה תקינה (6/6) עם או בלי תיקון.

החוקרים קבעו כי ההפרעה בראייה נבעה ממבנה המסגרת של משקפי גוגל. מהערכת התמונות עלה כי ב-59% מאלו שהרכיבו את משקפי גוגל המנסרה עמדה בעמדה שככל הנראה הפריעה לראייה.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום