ניתוח הרמת עפעפיים חדשני וללא צלקת

(0)
לדרג

אזור העיניים הוא האזור הראשון שאנו מביטים בו. כיצד משיגים מראה צעיר, רענן ואסתטי לעיניים, ללא צלקת ובניתוח מינימלי?

מאת: ~~ ד"ר רן טליסמן~~

שישים אחוז מהציבור ישפטו את הזולת לגבי גיל, מראה אסתטי ורעננות - רק מהסתכלות באזור העיניים. לכן, הצערת עפעפיים באופן כללי, ובמיוחד בעזרת ניתוח חדשני שיתואר במאמר זה, תתרום באופן משמעותי ומיידי להשגת מראה צעיר, רענן וטבעי.

מדוע אנו זקוקים לניתוח באזור העפעפיים?

תהליך ההזדקנות מורכב ביותר ומכיל מאפיינים שונים. עם זאת, ניתן לחלקו לשלושה מרכיבים. הראשון: צניחת רקמות. השני: ירידה בגמישות, בעובי ובמרקם של הרקמות החיצוניות, ובמיוחד בעור. השלישי: איבוד נפח העצמות.

התהליך השכיח באזור העיניים הוא בלט שומני בעפעף התחתון, הנובע מירידה בגמישות הרקמה המחזיקה אותו, צניחה הדרגתית של העפעף העליון ושקיעה של כל אזור ארובת העין, עד שלבסוף רואים עיניים שקועות, כמעט סגורות, עם "שקיות" נפוחות בחלק התחתון.

אזורים סמוכים, כמו המצח והלחיים, תורמים אף הם את חלקם ועם הזמן מציגים התקדמות של דלדול ושקיעה. לכן, פעולה ניתוחית שתוריד את הנפיחות ותפתח את העין, אם יש צורך, תשפיע משמעותית על מראה צעיר יותר.

כיצד מתבצע ניתוח סטנדרטי להצערת עפעפיים תחתונים?

בניתוח סטנדרטי להצערת עפעפיים, מבצעים חתך ממש מתחת לריסים - ואז מוציאים את ה"שקיות" הבולטות ומסירים את עודפי עור. מדובר על ניתוח פשוט ויעיל, שנותן מראה חלק ויפה. יחד עם זאת, יש לו עקב אכילס אחד: קיימת אחריו החלשה של השריר הסוגר של העין, ובשל כך מראה של עין עגולה, עם משיכה של העור מעט כלפי מטה, שהוא אומנם חלק, אבל לא טבעי, מכיוון שעין במראה טבעי היא בצורת שקד.

מהו ניתוח סטנדרטי פנימי להצערת עפעפיים? מהם חסרונותיו?

ניתוח דרך הרירית (קונגקטיבה) משמש מזה שנים כאופציה להימנע מחתך חיצוני וממראה עין עגולה. על מנת לטפל בקמטוטים שסביב העין, מסירים בניתוח זה עודפי עור בלבד - ללא שרירים - או שמבצעים פילינג בלייזר להחלקת העור.

אז היכן בעצם טמון חסרונו? באיבוד הנפח. למעשה, ה"שקיות" מתחת לעיניים הן שומנים שגלשו כמו הרניה החוצה מארובת העין, והוצאתם אכן מביאה למראה צעיר. אבל סילוק, ובמיוחד סילוק יתר של שומן שכזה, מקטין לאורך זמן את נפח האורביטה האפקטיבי. מכאן, שגודל העין מעט קטן בעקבות הניתוח, מהלך שעם הזמן תורם למראה עייף.

מהו הניתוח החדשני להצערת עפעפיים תחתונים? מהם יתרונותיו?

החידוש בניתוח הצערת עפעפיים הוא השימור של השומן בתוך ארובת העין. בעת הניתוח, נלקחות מהאזורים הבעייתיים הרקמות המאפשרות לאותו ה"בלט" לצאת החוצה. רקמות אלה עוברות חיזוק - ועל ידו מתוקן אותו "שבר" טבעי שנגרם באזור שמתחת לעיניים.

כך, לא מסולק אותו השומן החוצה, ועל אף ההתערבות הניתוחית ושדרוג המראה הרצוי, הנפח של העין נשמר במיטבו, ואיתו המראה הצעיר. חידוש נוסף בניתוח זה הוא שכלל הפעולה הכירורגית נעשית בתוך העפעף, ללא חתכים חיצוניים כלשהם וללא צלקות.

כמה זמן שיטה ניתוחית זו רווחת בעולם?

היא החלה להיות פופולרית מסוף שנות ה-90, ודורשת מיומנות כירורגית מאוד גבוהה - ובהחלט מוכיחה את עצמה בשטח.

לאיזה גילאים מתאים ניתוח הצערת עפעפיים?

ממוצע הגילאים של הפונים לניתוח נע בין 45 לבין 60. עם זאת, יש אנשים הסובלים מהתופעה גם בגיל מוקדם יותר. לכן, יש לא מעט מנותחים הפונים כבר מסוף שנות ה-20 לחייהם לניתוח הצערת עפעפיים.

כיצד יש להתכונן לניתוח הצערת עפעפיים?

ההכנה לקראת הניתוח היא שגרתית וכוללת בדיקות דם, בדיקת א.ק.ג וצילום חזה בעת הצורך. אורך הניתוח עצמו הוא כשעה.

מה כוללת ההחלמה מהניתוח?

החלמה ממוצעת מניתוח זה אורכת כשבוע, שבמהלכו המטופל סובל ממעט נפיחות, שטפי דם, וכן מהחמרה ביובש בעיניים, במידה וסבל מכך בעבר. כאבים לאחר ניתוח הצערת עפעפיים הם עניין מאוד נדיר. בתום השבוע, מוציאים את התפרים מהעפעף העליון. סיכונים ותופעות לוואי חמורות בעקבות הניתוח הם נדירים ביותר, ואינם קיימים כמעט בשטח.

מה חשוב לדעת טרם ניגשים להליך?

למטופל שסובל מיובש בעיניים, חשוב שיקבל הדרכה רפואית כיצד וכמה להשתמש בטיפות לחלוחית במשך השבועות שלאחר הניתוח, עד לחזרת המצב לנורמליזציה. לעתים, במקום שישה שבועות בממוצע, היובש עלול להימשך מספר חודשים. כמו כן, ישנם מקרים שבהם, בנוסף על נושא הצערת העפעפיים, יש לבצע באזור העיניים תיקונים רפואיים נוספים, כגון שיפור שדה הראייה בעקבות צניחת העפעף, או טיפול בלחץ תוך עיני, הדורשים איזון עוד טרם הניתוח האסתטי.

כמו כן, עלולה להיווצר אדמומיות באזור הניתוח, לעתים גם למשך מספר שבועות לאחר הניתוח. בחלק מהמקרים, נראים הפרשי צבע באזור הניתוחי: הכוונה לעור כהה סמוך לבהיר, אך תופעה זו חולפת עם הזמן.

לסיכום, ניתוח עפעפיים בכלל, ושיטה חדשנית זו בפרט, משיגים אפקטיביות משמעותית ומהירה, בפעולה יחסית מינימלית, שתופעות הלוואי שלה קטנות וחולפות, התורמת באופן יעיל ומיידי להשגת מראה צעיר, רענן וטבעי.

ד"ר רן טליסמן הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום