הצערת הפנים: לא רק בוטוקס - אילו עוד דרכים?

(0)
לדרג

"הפנים אומרות הכל" גם את הגיל. החדשות הטובות: ניתן להצעיר את מראה הפנים. תכירו: בוטוקס, חומצה היאלורונית, חומרי מילוי וחוטים. אז מי אמר שחייבים ניתוח?

רופא עור ומין
03-6353183

כולן כבר גילו והתחילו להזריק; ואלה שעוד לא התנסו, כבר מתחילות לברר אודות הקסם שמחליק את הקמטים בפנים ומעניק מראה צעיר ורענן בלי ניתוח, בלי הרדמה ובלי תקופת החלמה.

אם גם את מתחילה להתעניין בהזרקות, מילויים, בוטוקס וחומרי מילוי הכתבה הזו היא בדיוק בשבילך. הרשי לנו לנחש שגם את מבולבלת ואינך יודעת מה מזריקים, איפה ולאיזו מטרה.

את בטח מניחה שבוטוקס הוא הפתרון? זה נכון, אבל הזרקות עושים לא רק עם בוטוקס ויש הבדל בין מילוי נפחים (הזרקת חומרי מילוי) לבין טשטוש קמטי הבעה (הזרקת בוטוקס).

מה זה בוטוקוס? מהם חומרי מילוי? מה עושים? מתי ואיך? ובקיצור, מה יעזור לך להיראות צעירה מכפי גילך?

מהו מילוי נפחים בפנים?

עם הגיל, הפנים שלנו עוברים שינויים מבניים, שאחד מהם הוא איבוד נפח באזורים מסוימים. חלוף הזמן, תהליך ההזדקנות הטבעי, כוח המשיכה, הנטייה הגנטית שלנו והרגלי החיים (עישון, חשיפה לשמש, שינויי משקל ועוד) גורמים לפנים שלנו להשתנות. השינויים הינם במבנה הפנים ובמרקם העור.

שינויים בעור נגרמים בשל הפרת האיזון בין הרס העור, לבנייה שלו. עם הגיל, העור הולך ונעשה דק יותר, צבעו משתנה והוא מתייבש.

קצב ההרס של סיבי הקולגן והסיבים האלסטיים (המאפשרים לעור להיות גמיש, זוהר וחלק) מתגבר עם השנים.

בצעירותנו, תהליך איבוד העור מתאזן בזכות ייצור מחודש של סיבים וחומרי הזנה טבעיים (כגון חלבונים). איזון זה נפגע עם השנים, מצד אחד הפירוק מתגבר עם הגיל והחשיפה לשמש ומצד שני קצב ייצור הקולגן וחלבונים אחרים מואט.

חוסר איזון זה הוא שגורם לעור להיות פחות גמיש ומלא קמטים וקמטוטים. עם הגיל נוספים גם נימים וכתמים הגורמים למראה מבוגר אף יותר.

בנוסף לשינויים שחלים בעור עצמו אנו רואים גם שינויים בולטים במבנה הפנים. שינויים אלו נובעים בעיקר מאיבוד ודלדול של רקמת השומן התת עורי ואיבוד עצם בשל ספיגתה. בשל גורמים אלו ננגרמת צניחה של רקמת העור. שינויים אלה גורמים לפנינו להיראות שמוטים ועייפים, ובקיצור זקנים או מבוגרים. הגבות צנוחות, הלחיים שמוטות, הסנטר גולש, קו הלסת מיטשטש, נוצרים שקעים סביב העיניים ולצד הרקות. מילוי נפחים בפנים הוא שם כולל לכל ההליכים שמתמודדים עם השינויים הללו במבנה.

איך עושים מילוי נפחים בפנים?

כשהנפחים יורדים, שואפים להחזירם ולמלא את אזורי הרקות, שקעי העיניים, עצמות הלחיים, אזור השפם - בין האף לפה, אזור סובב שפתיים (קמטים אורכיים), השפתיים עצמן, אזור הגבות, אזור המצח ועוד.

הדרך לתקן את כל אלה היא להחזיר את הנפחים שאבדו. ההחזרה נעשית על ידי הזרקת חומר שממלא את השקעים שנוצרו. בכדי למלא את השקעים שנוצרו, מזריקים לשקעים בדרך כלל חומצה היאלורונית צמיגה המיועדת למילוי נפחים. רק חומצות היאלורוניות בעלות תכונות אלו מסוגלות לתמוך ברקמה ולתת לאורך זמן את המבנה והנפח הרצוי לפנים.
את ההזרקה ניתן לבצע במרפאה ללא שום הכנה ואין שום זמן החלמה לאחר הטיפול. התוצאות מיידיות ומשתפרות תוך כמה ימים לאחר הטיפול.

איזה חומרי מילוי משמשים להזרקה לשם מילוי נפחים בפנים?

החומרים המוזרקים הם חומרים המבוססים על חומצה היאלורונית. החומר מוזרק מתחת לעור, מתמקם באזור המוזרק וממלא אותו, הזרקת חומרי מלוי מחזירה לפנים את הנפחים שאבדו ומתקנת את מבנה ומראה הפנים.

מילוי נפחים בפנים, בעזרת חומרי מילוי, נחשב לטיפול יעיל מאוד. יתרונות הטיפול הם בבטיחותו ובעובדה שתוצאות הטיפול עשויות להחזיק למשך שנים. הדבר תלוי בסוג העור ובאזור המטופל. תוצאות של מילוי נפחים סביב העיניים או בלחיים יכולות להישמר אף למעלה משנתיים, ואילו סביב הפה יישמרו למשך חצי שנה או יותר. לאחר הזרקות חוזרות לאותו האיזור חלק מהתוצאות נשארות לתקופה ארוכה.

ואיך בוטוקס קשור לעניין?

יש להבחין בין הזרקת בוטוקס לבין הזרקת חומרי מילוי. הזרקת בוטוקס משמשת לשם החלשת שרירי הבעה וכך מטשטשת קמטי הבעה (לדוגמה, במרכז המצח) . חומרי מלוי הינם חומרים המוזרקים לשם מלוי נפח. המכנה המשותף של ההזרקות הללו הוא ששניהם מסייעים להחלקת הפנים, לטשטוש קמטים ולהענקת מראה צעיר יותר וכל זאת ללא נתוח.

כולם מניחים שכל מה שמוזרק לפנים זה בוטוקס, אבל זה לא נכון. טיפולי פנים בהזרקות כוללים בדרך כלל הזרקות הן של בוטוקס והן של חומרי מילוי וזה כנראה מקור הבלבול הנפוץ (שכל מה שמוזרק הוא בוטוקס).

בדרך כלל טיפול להצערת הפנים בהזרקה יכלול הן שימוש בבוטוקס והן שימוש בחומרים ממלאי נפחים. הבוטוקס מוזרק לשם טשטוש קמטי הבעה בעוד חומרי המילוי משמשים למילוי נפחים לשם תיקון הנזקים המבניים.

בוטוקס לא נועד למלא נפחים והמנגנון לפיו הוא עובד שונה לחלוטין מחומרי המילוי. הוא מוזרק לשרירי ההבעה בפנים וגורם להם להתכווץ פחות. קמטי הבעה נגרמים בשל התכוצות שרירי ההבעה וכאשר פעילות השריר עקב הזרקת הבוטוקס נחלשת, הקמטים מטשטשים ומתקבל מראה עור חלק.

את הבוטוקס נהוג להזריק בעיקר בחלק העליון של הפנים, בין הגבות, במצח ובצדי העיניים. מאחר ופעילות בוטוקס נחלשת עם הזמן יש לחזור על הזרקות בוטוקס, לרוב תוך 3-6 חודשים מסיום הטיפול.

התוצאה של השימוש בבוטוקס מעולה. לא רק שהקמטים מיטשטשים או אפילו נעלמים, אלא שלאחר הזרקות חוזרות פעילות השריר נחלשת ויש צורך בהזרקות פחות תכופות.

ומה עם החוטים?

לאחרונה נוסף לטיפולי ההזרקות המוכרים טיפול חדש בחוטי Silhuette Soft (סילואט סופט). חוטים אלו כבר נמצאים בשימוש בעולם כשש שנים עם תוצאות מצוינות. חוטי הסילואט סופט גורמים להרמת פנים ומתיחתם מעבר לתוצאות שנותנים חומרי המילוי. הרמת הפנים על ידי חוטים הינו טיפול קל המתבצע במרפאה. התוצאה לאחר הטיפול מיידית ואף משתפרת במשך מספר חודשים. ניתן לטפל בשיטה זו להרמת הלחיים, טיפול בקפל בין האף לפה, טיפול בקפל המריונט (לצידי הפה), טיפול בצוואר העליון ועוד. הטיפול בחוטים נותן בידנו אפשרות טיפולית יעילה נוספת ללא ניתוח.

לסיכום, יש בידינו היום אמצעים שונים להצערת העור, ללא ניתוח, הן באמצעות חומרי מלוי או בוטוקס והן באמצעות חוטים להרמת הפנים. זאת בנוסף למיכשור דוגמת גלי רדיו או אור מרוכז. המגמה היום היא לעבור לטיפולים יעילים וקלים למטופלים, שאינם מצריכים ניתוח, אשפוז או זמן החלמה ממושך.

ד"ר אינס ורנר היא רופאת עור מומחית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

בואו לדבר על זה בפורום פיגמנטציה - כתמי עור.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום