אין תקציב לתוכנית אפשריבריא

(0)
לדרג

הכסף לתוכנית לעידוד אורח חיים בריא נגמר, והתוכנית לא מתוקצבת ל-2015, כך עולה מדיון בכנסת בנושא סוכרת; העלייה בתחלואה בגלל השמנה

מאת: מערכת zap doctors

לא אפשרי בריא. התקציב לתוכנית "אפשריבריא", התכנית הלאומית לחיים בריאים ופעילים, לשנת 2014 אזל, והתוכנית אינה מתוקצבת לשנת 2015. כך אמר היום (ג')
מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בדיון של ועדת הבריאות בכנסת בנושא מחלת הסוכרת.

בתגובה אמר מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורא): "שר האוצר הודיע חגיגית כי הוא מוסיף 4 מיליארד שקלים למשרד הבריאות, ועלות התכנית היא 26 מיליון שקלים. אז איפה הכסף? על שרת הבריאות לדאוג להמשך קיום התכנית, שהיא קריטית למניעת מחלת הסוכרת ומחלות אחרות. זה כסף קטן... "אינני יודע עד כמה מודעת ועדת סל התרופות למחלת הסוכרת וכמה היא מתייחסת אליה לעומת מחלות קשות אחרות", הוסיף שר הבריאות לשעבר.

ד"ר ברק גורדון ממשרד הבריאות הציג נתונים לפיהם עד שנת 2012 היתה עלייה של 0.3% בשנה בשיעור חולי הסוכרת בישראל, ו-6.5% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל מוגדרים כחולים במחלה. ד"ר אורנה טל, סגנית מנהלת המרכז הרפואי אסף הרופא אמרה: "סוכרת היא המחלה שהיקפה העולמי גדל במהירות הרבה ביותר, אפילו לעומת סרטן ומחלות לב. בשנה האחרונה שיעור החולים בה בישראל עמד על כ-600 אלף. שנה קודם לכן דווח על 500 אלף בלבד".

יו"ר האגודה הישראלית לסוכרת, פרופ' איתמר רז, הציג נתונים קשים יותר: "מדי שנה עלייה של 5% בחולים הסוכרתיים בישראל. מדובר על כמיליון חולים נכון לעכשיו. העלייה החדה הזאת נובעת מאכילה לא נכונה וחוסר פעילות גופנית. באוכלוסיות הערבית, הבדואית, האתיופית והחרדית הסיכון הוא כפול, בעיקר בשל חוסר מודעות לספורט. שתייה ממותקת היא הגורם המרכזי לעלייה במשקל ולסוכרת".

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום