"ללא סוכר? מדובר בישראבלוף"

(0)
לדרג

לדברי סגן שר הבריאות לשעבר ליצמן, שקרא לחוקק חוק שיקשיח את נהלי סימון המזון. מומחה: הילדים של היום יחיו פחות מהוריהם בגלל התזונה הלא בריאה

מאת: מערכת zap doctors

יש להקשיח את תנאי סימון רכיבי המזון ולא להסתפק בכיתוב "ללא סוכר", כך לדברי סגן שר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן, בכנס הסוכרת החמישי של עמותת "מהיום הפורום הישראלי לאורח חיים בריא" שנערך השבוע. ליצמן הוסיף כי מדובר ב"ישראבלוף", מפני שכמעט בכל מוצר יש כמות כזו או אחרת של סוכר.

ליצמן קרא לחוקק חוק בנושא ולאסור להצהיר שמזון אינו מכיל תוספת סוכר. ליצמן מחה בפני מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אהרון אפק, על כך שהמשרד לא מקדם מספיק חקיקה בנושא הסוכרת ולא פועל לכך שיהיה מרכז אחד לנושא זה ומתוקצב כראוי.

פרופ' איריס שי מאוניברסיטת בן גוריון, מחוקרות התזונה המובילות בעולם, הציגה מספר מחקרים שמהם עולה כי דור הילדים הנוכחי יהיה הראשון שיחייה פחות מהוריו, וזאת בגלל שפע המזון הלא בריא המצוי בסביבתם. היא שקראה להתערבות ממשלתית דחופה בתזונה בצהרונים. עוד אמרה פרופ' שי כי אין דיאטה אחת שיכולה להתאים לכולם. כל אדם הוא בעל גנטיקה שונה ולכן יזדקק לדיאטה ייחודית לו, אנו יודעים היום שהמשקל שלנו הוא לא העיקר, אלא הרכב וטיב המזון אותו אנו צורכים.

בכנס השתתפו רופאים ותזונאים בכירים, לצד מנהלי חברות גדולות במשק, ספורטאים, מפקדים בצה"ל, רכזי בריאות וספורט בערים וראשי עמותות. בכנס הוצגו הנתונים הקשים על התפשטות המחלה בישראל: סוכרת היא הסיבה הרביעית לתמותה בישראל (לאחר סרטן, מחלות לב ומחלות כלי דם במוח), ומדי שנה מתים מהמחלה כ-2,500 ישראלים, שהם 7 בני אדם ביום. 82% מקטיעות האיברים המתבצעות בארץ בכל שנה הן כתוצאה מסוכרת. מחלת הסוכרת התפשטה עד כדי כך שאחד מכל 3 תלמידים בכיתה א' עתיד לחלות בסוכרת עד גיל 40. הטיפול במחלת הסוכרת מהווה היום 20% מהוצאות הבריאות הלאומיות של ישראל.

פרופ' איתמר רז, נשיא ומייסד עמותת "מהיום" אמר כי בישראל חיים היום כחצי מיליון בני אדם החולים בסוכרת, ומדי שנה מתגלים בארץ עשרות אלפי חולים חדשים. לדבריו, 200 אלף ישראלים נוספים אינם יודעים שהם חולים, ונמצאים במצב של סוכרת סמויה. "על כולנו לשלב ידיים כדי להאבק במגיפה", קרא.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום