נלחמים בהסתה נגד רופאים

(0)
לדרג

אושר לקריאה ראשונה: סנקציות נוספות בגין הסתה באינטרנט ובתקשורת נגד רופאים ועובדים סוציאליים; עו"ס סיפר בדיון: הפיצו את תמונתי וכתבו שאני פדופיל

מאת: מערכת zap doctors

צעד נוסף במלחמה נגד אלימות במוסדות רפואיים: פרסומים פוגעניים בתקשורת, במודעות או ברשת האינטרנט העלולים להביא לאלימות כלפי איש צוות במוסד רפואי או עובד רווחה, יגררו אזהרה, ולאחריה הרחקה של הפוגע לשלושה חודשים מהמוסד הטיפולי. כך על פי הצעת חוק שאושרה אתמול (ב') לקריאה ראשונה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

הצעת החוק של של ח"כ שמעון סולומון (יש עתיד) ואחרים, מוסיפה נדבך לחוק הקיים כיום המאפשר הטלת מאסר של עד חמש שנים במקרי הסתה לאלימות. "המתקפות המילוליות נגד מטפלים הפכו לצערי לדבר שבשגרה", אמר סולומון בדיון בכנסת. "בנוסף לשכר הנמוך והקשיים היומיומיים בעבודה החשובה הזאת, אנשי השטח ובני משפחותיהם מותקפים. עלינו להגן עליהם, כי הם החיילים של החברה הישראלית".

אורי שמואלי, עובד סוציאלי בעיריית תל אביב, סיפר בדיון: "בחודשים האחרונים אני מטפל בתיקים קיצוניים. מאז, בכל כמה ימים יוצאות נגדי מודעות מכפישות באינטרנט ובמקום מגוריי הופצה תמונתי עם אזהרה שאני פדופיל. נאלצתי להחליף את מספר הטלפון שלי בשל הטרדות, ותדרכתי את הגננת של בני בן השנה כי אני חושש שיגיעו אליו".

"דמם של העומדים בחוד החנית של החברה הישראלית אינו הפקר", אמר בתגובה יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד). "המשטרה היתה צריכה לעשות טיפול שורש בתופעה כבר מזמן, בזמן תגובה אפסי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום