יום שני ללא בשר בכנסת

(0)
לדרג

חברי הכנסת יהיו צמחונים ליום אחד, ותפריט המנות ללא בשר במזנון יורחב; רה"מ: "חש מחויבות להגביר את המודעות לפעולה נגד צער בעלי חיים"

מאת: מערכת zap doctors

הכנסת תהיה מחר (ב') לפרלמנט הראשון בעולם שמאמץ את מיזם Meatless Monday יום שני ללא בשר במזנון הכנסת.

את היוזמה תפתח ארוחה חגיגית וצמחונית, שבה ידגימו נבחרי הציבור שאפשר לאכול טוב גם בלי בשר; כמו כן מעתה יוגשו מדי יום שני 3-4 מנות עיקריות טבעוניות וצמחוניות, בנוסף לתפריט הבשרי המוגש, מתוך מטרה לעודד את הפחתת צריכת הבשר בימי שני גם בבית הנבחרים הישראלי. מטרת המיזם היא לצמצם את צריכת הבשר ואת הנזק הסביבתי שנגרם בעקבות הביקוש הגובר בעולם לבשר. השקת היוזמה מצטרפת לשורה של צעדים להפיכת המזון המוגש לעובדי המשכן לבריא יותר. בכללם: פתיחת מזנון חלבי לארוחות קלות, הגדלת מגוון המנות דלות השומן והפחתת נתרן וסוכר.

עד כה הצטרפו יותר מ-300 אלף ישראלים ועשרות חברות וארגונים, מוסדות ציבור וחינוך, עיריות ומסעדות ליוזמה. החיסכון לסביבה הוא צמצום זיהום אוויר שווה ערך להורדת כ-20 אלף מכוניות מהכביש.

מיקי חיימוביץ', יוזמת ומובילת "שני ללא בשר" בישראל בירכה על הצעד: אני שמחה שמעכשיו גם הח"כים ועובדי המשכן יוכלו בעשייה פשוטה לפעול לטובת הסביבה והבריאות ולתת דוגמה אישית לציבור". גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצטרף: "אני מברך על היוזמה. לצד האחריות שלי כרה"מ להגן על החיים שלנו כאן, אני חש מחויבות להגביר את המודעות לפעולה נגד צער בעלי חיים". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חיזק: "איך אפשר להתנגד? גם אוכלי בשר מושבעים יכולים לוותר יום אחד על צריכת הבשר ולקבל מטבח צמחוני מגוון ועשיר".

ח"כ דב ליפמן, יו"ר שדולת "שני ללא בשר": "אני גאה על הצטרפות הכנסת ליוזמה הסביבתית-בריאותית-מוסרית. כשזה מגיע לצמצום צריכת הבשר כולם מרוויחים, כדור הארץ, הבריאות שלנו ובעלי החיים. יום אחד ללא בשר אולי לא נשמע הרבה, אבל ביחד נוכל לעשות שינוי משמעותי".

בואו לדבר על זה בפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום