סמי פיצוציות: המלחמה נמשכת

(0)
לדרג

סמי פיצוציות נוספים ממשפחת הקנבינואידים הסינתטיים הוצאו אל מחוץ לחוק; המשטרה: זינוק חד של 524% בפתיחת תיקים פליליים על סחר בסמים

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת ממשיכה להילחם בסמי פיצוציות וקבעה אתמול (ב') פה אחד כי רשימה ארוכה נוספת של חומרים מסוכנים הנמכרים בפיצוציות ברחבי הארץ והוכח כי הם גורמים לפעילות פסיכואקטיבית, יוצאו אל מחוץ לחוק.

הנה אחדים מהחומרים: צמח בשם קראטום הגדל בתאילנד, המכיל חומרים פסיכואקטיביים ומשנים מצבי רוח (השפעת החומרים דומה למורפיום וידוע על מקרים בהם גרמו למוות כתוצאה מבצקת בריאות וכשל נשימתי), משפחות של קנבינואידים סינתטיים (כימיקלים שמיוצרים באופן מלאכותי ב"מעבדות" לא חוקיות, ללא כל פיקוח רפואי) הנכללות בסם הפיצוציות "נייס גיא" וגורמות להשפעות פסיכוטרופיות ושינויי תודעה.

המשטרה ביקשה להוציא אל מחוץ לחוק גם חומר בשם אינדול קרבוקסילט ונגזרות מבניות שלו - המשמש גם למחקרים כימיים ורפואיים. אולם, יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ תהה לגבי הבקשה באומרו כי "אני מבקש למזער פגיעה בחוקרים ובמדענים שזקוקים לחומר הזה עבור עבודתם".

מנהל אגף רוקחות במשרד הבריאות, ד"ר טל לביא, הסביר כי מי שרוצה לייבא את החומר עבור פעילות לגיטימית כמו מחקר צריך לפנות למשרד הבריאות, והוא יקבל אישור תוך 21 יום.

קצין מדור נוער באגף חקירות ומודיעין במשטרה, רפ"ק סוני אינגר, ציין בדיון כי מאז שוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת חוקקה לפני כחצי שנה חוק המרחיב את סמכויות המשטרה ומשרד הבריאות במלחמה בסמים מסוכנים, נרשמה עלייה של 524% בפתיחת תיקים פליליים על מכירה, שידול וייבוא חומרים אסורים: 1,690 תיקים בחצי השנה אחרונה, לעומת 322 בשנת 2013. בנוסף הוגשו 309 כתבי אישום להבדיל מ-16 בשנה הקודמת. עוד ציין כי בשל החרמת החומרים והפעילות הנמרצת של המשטרה, שקית של סם פיצוציות נמכרת היום בין 120 ל-150 שקלים, בעוד שלפני שנה עלותה עמדה על 50 שקלים.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום