פעילות גופנית מקלה על ADHD

(0)
לדרג

ללכת ברגל לבית הספר במקום לנסוע במכונית? לפי מחקר חדש, פעילות גופנית לפני בית הספר עשויה להקל על תסמיני הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות בילדים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: הפרעות קשב וריכוז

פעילות אירובית מתונה עד מאומצת בבוקר עשויה להקל על תסמיני הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) בילדים שבסיכון למחלה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Abnormal Child Psychology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבדוק אם פעילות גופנית לפני בית הספר, והתערבות בכיתת הלימוד משפיעות על תסמיני הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, התנהגות, מצב רוח ותפקוד בקרב ילדים. במחקר השתתפו 94 ילדים בסיכון להפרעות קשב וריכוז בני 6.8 בממוצע, ו-108 ילדים ללא סיכון לכך.

הילדים חולקו באקראי לשתי קבוצות: באחת מהן עשו הילדים פעילות גופנית, בשנייה פעילות בישיבה במשך 31 דקות בממוצע, בכל יום לימודים, במהלך 12 שבועות. החוקרים בחנו את תסמיני ADHD (הפרעת קשב, היפראקטיביות/אימפולסיביות), התנגדות, מצב רוח, התנהגות כלפי עמיתים ומוניטין כפי שדיווחו הורים ומורים.

מניתוח הנתונים עלה כי פעילות גופנית הייתה יעילה יותר מפעילות בישיבה בשיפור תסמיני הפרעת קשב ומצב רוח בבית. מהערכת הנתונים שנאספו במהלך המעקב מצאו החוקרים כי פעילות גופנית עשויה להקל על קושי על רקע הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות בבית ובבית הספר.

כעת קוראים החוקרים לערוך מחקרים נוספים שיכללו קבוצת ביקורת בה לא יינתן כל טיפול, כדי להבין טוב יותר את ההשפעות של פעילות גופנית כאמצעי להקלה על תסמיני ADHD.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום