חולי אבולה יפונו לבי"ח רמב"ם

(0)
לדרג

מנסים לעצור את האבולה: משרד הבריאות הזמין 4 אוהלים חדשים לבידוד החולים, בעקבות תרגילים שנערכו לבחינת תרחיש של איתור חולה בנגיף בישראל

מאת: מערכת zap doctors

צעד נוסף בהיערכות למגפת אבולה עולמית? בעקבות התרגילים האחרונים להתמודדות עם תרחיש של התפרצות אבולה בישראל, הוזמנו ארבעה אוהלים נוספים במפרט מתאים יותר לבידוד חולי האבולה. כמו כן הוחלט שהעדיפות תהיה לפנות את החולים אם יאותרו לבית חולים רמב"ם.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, החליט לשנות את מפרט האוהלים הקיימים לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע בתחום. כמו כן כחלק מהצורך בחדר בידוד תקני ומאחר שבית חולים רמב"ם הוא המתאים ביותר למשימה, מכיוון שהוא יכול להעמיד גם את חדרי הבידו הנדרשים וגם את בית החולים התת קרקעי, הממוגן והמאובזר בכל התשתית המתאימה. מתחם הבידוד הוקם בקומה התחתונה ביותר של בית החולים התת קרקעי לשעת חירום. המתקן הוקם במקור להתמודדות עם איומים של התקפת טילים או התקפה בלתי קונבנציונאלית. ניתן לבודד אותו ביעילות והוא כולל בתוכו כל משה שצריך בבית חולים תקשורת, מיזוג, גזים רפואייים, סנטיציה, ועוד.

ברמב"ם הוקמו כבר בשבוע שעבר שלושה אוהלים מבודדים, למחלות מדבקות, מתוצרת חברת "בית אל" המתמחה בייצור מתקנים ללוחמה בלתי קונבנציונאלית. בתרגיל שהתקיים בנוכחות שרת הבריאות, יעל גרמן, ומשלחות של מומחים לזיהומים מכל בתי החולים , תורגלו הצוותים שהיו ממוגנים בתלבושות מיוחדות מכף רגל ועד הראש, בהגעת חולה באמבולנס בתוך אלונקה מבודדת, הכנסתו לאוהל מבודד, הפשטתו , וטיפול בו עם כל הקשיים שמתלווים לסיטואציה המיוחדת.

עד כה נגיף האבולה גבה אלפי קורבנות באפריקה, כשאחוזי התמותה גבוהים והצוותים הרפואיים חווים קושי בהתמודדות עם המחלה המדבקת. גם במדינות המערב יש דריכות וזהירות גדולה לאחר שאירעו מספר מקרי מוות של אנשים ששבו ממערב אפריקה. בישראל למרבה המזל טרם אותר חולה אבולה, אך בעולם הגלובלי שבו אנו חיים, אין ספק שיש צורך בהיערכות. זו מעלה לעתים דילמות מוסריות לא פשוטות - למשל אוסטרליה שאסרה לאחרונה באופן גורף כניסה לשטחה של תיירים ונוסעים ממדינות הנגועות.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום