"להתלות רישיון לרופא עבריין מין"

(0)
לדרג

הצעת חוק חדשה שתעלה לדיון בכנסת, דורשת להתלות רישיון לרופאים מורשעים. כיום, רופא כזה יכול לעבוד במסגרת פרטית ושלילת רישיון היא תהליך מורכב

מאת: מערכת zap doctors

פרשת הרופא הפדופיל. ביום ראשון הקרוב תעלה להצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק פקודת הרופאים (התליית רשיון לרופא עבריין מין), שתחסום אפשרות לכך שרופא שהורשע בעבירת מין יכול להמשיך לעסוק ברפואה, ובכך לבוא במגע נשים, חסרי ישע, קטינים ואנשים עם מוגבלויות במסגרת הטיפול בהם, ללא בקרה או השגחה, לרוב כשמטופליו אינם יודעים כלל שהוא הורשע.

כזכור החודש נעצר רופא ילדים ותיק מקיסריה, בחשד להטרדה מינית של קטינות באמצעות עשרות שיחות צ'ט שניהל איתן ברשת. על פי החשד, באותן שיחות בעלות אופי מיני שלח הרופא תמונות גלויות שלו וביקש מהקטינות, חלקן מתחת לגיל 14, לשלוח לו את תמונותיהן. כעת נחקר אם ביצע מעשים אסורים גם בקליניקה, ולא רק ברשת האינטרנט.

על פי הצעת החוק של של ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) שנכתבה בשיתוף מרכז טנ"א לנפגעות תקיפה מינית בבית חולים פוריה, כיום לצדם של המטופלים עומד רק חוק איסור העסקת עברייני מין. חוק זה אמנם מונע מבית החולים או מרפאה להעסיק עבריין מין (בהנחה שהמוסד מודע בכלל לעברו הבעייתי של האיש), אך עדיין רופא שהורשע יכול לעבוד באין מפריע בקליניקה פרטית או במוסד פרטי.

"שלילת רישיונו של רופא מורשע בעברות מין או התלייתה כיום תלויה ברצון שר הבריאות, אך ורק עם הוגשה קובלנה או בקשה וגם אז הוא רשאי לבחור בנזיפה או אזהרה ולא בשלילה, והוא גם מחויב קודם להחלטתו לשמוע את טענותיו של הרופא, דבר שיוצר תהליך ארוך ומסורבל", מסבירים יוזמי החוק. "החוק החדש נועד למנוע עוול וסכנה זאת לציבור ולמעשה מתלה את רישיונו של הרופא מיידית עם קבלת הרשעה על עבירת מין, התלייה זאת תהיה עד להחלטת ועדה מיוחדת שימנה השר שתחליט אם לבטל את רישיונו או להתלותו או שתספיק נזיפה או התראה, ובכך מגינה על ציבור המטופלים מפני עבריינות מין מצד רופאיו".

"מבחינתי אין משהו חמור יותר מעבריינות מין והעונשים חייבים להיות קיצוניים ומרתיעים, החברה שלנו חייבת להוקיע עברייני מין ומחובתנו להגן על הציבור", מסכמת קריב.

בואו לדבר על זה בפורום נפגעי/ות תקיפה מינית - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום